1. اخبار استان
  2. اصلاح قانون نظام مهندسی معدن و به روز رسانی آن

کد خبر: 5416

اصلاح قانون نظام مهندسی معدن و به روز رسانی آن

اصلاح قانون نظام مهندسی معدن و به روز رسانی آن
بهبود فضای کسب و کار نیازمند همگرایی بیشتر دولت و بخش خصوصی

 

 

 

 

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان یکی از موضوعات مهم حوزه معدنی در بخش خصوصی را قانون نظام مهندسی معدن برشمرد و گفت: در دیدار با نائی رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون معدن این موضوع مطرح و بر اصلاح آن تاکید شد.
رضا کشاورز در گفت‌و‌گو با “همدلی‌زنجان”؛ با بیان اینکه فعالان حوزه معدنی استان زنجان نیازمند حمایت های جدی در بخش های مختلف هستند، اظهار کرد: حمایت از معدنکاری و حل مشکلات فعالان حوزه معدن در خصوص معارضین محلی و کمک ارگان‌های زیربط به ارتقا کیفیت و کمیت معدنکاری از خواست های مهم فعالان معدنی محسوب می‌شود.
وی به برخی از مسائل مطرح شده در دیدار با نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون معدن اشاره کرد و افزود: مهم ترین موارد مطرح شده در این دیدار پیگیری در خصوص دریافت ۳ درصد نظام مهندسی معدن از حقوق دولتی، برونسپاری بعضی از کارهای غیر حاکمیتی توسط وزارت صنعت معدن و تجارت به سازمان نظام مهندسی معدن از مهم ترین موارد مطرح شده در این جلسه بوده است.
کشاورز حمایت از سازمان نظام مهندسی معدن و استفاده از ظرفیت بالقوه این سازمان جهت پیشبرد اهداف ۲۰ ساله را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از نظام مهندسی در شورای معادن استانی و سند و نقشه راه ۴ ساله معدن و صنایع معدنی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان به اخذ عوارض از صادرات مواد معدنی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: ‌وزارت صنعت، معدن و تجارت، تلاش می‌کند از اختیارات قانونی خود بهره بگیرد و با اعمال مدیریت بر خام‌فروشی، ارزش افزوده بر مواد معدنی ایجاد کند. این عوارض مقرر شده به صورت پلکانی افزایش داشته باشد که سال نخست آن سال جاری خواهد بود.
وی با بیان اینکه غالب فعالان معدنی خواستار تعویق اخذ عوارض هستند، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی اقتصاد کشور نیاز به آرامش دارد و باید فعالان حوزه معدنی حمایت بیشتری شوند.
کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ایجاد تسهیل در روند تولید کشور و استان زنجان تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت بخش معدن در اقتصاد استان باید از تمام ظرفیت ها برای ایجاد رونق و ارزش افزوده بالا در این بخش استفاده کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان با بیان اینکه باید به صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد استان توجه کرد، افزود: ظرفیت های بالایی در بخش صنایع کوچک و متوسط استان وجود دارد باید با افزایش قدرت علمی و دانش روز آن ها نسبت به افزایش اثرگذاری آن ها در اقتصاد استان برنامه ریزی کرد. متاسفانه امروز وضعیت این صنایع نسبت به صنایع بزرگ مناسب نیست و این صنایع باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.
وی به اقدامات صورت گرفته برای بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد و یادآور شد: تلاش های زیادی برای بهبود فضای کسب و کار صورت گرفته و باید برای پیشبرد این مسیر مهم و تحقق موفقیت آن همگرایی بیشتر بین دولت و بخش خصوصی را افزایش داد.
کشاورز به نقش و اهمیت برگزاری جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با مصوبه های خود می تواند زمینه لازم برای تعامل بیشتر دولت و بخش خصوصی را تقویت کرده و موجب تسهیل فعالیت های اقتصادی این بخش شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
فراجناحی و واقع‌بینانه به مسائل نگاه کنید
خبر قبلی
فعالین بخش خصوصی افسران اقتصاد کشور در شرایط تحریم اند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست