اعمال مشوق‌های جدید مالیاتی برای واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان زنجان

اعمال مشوق‌های جدید مالیاتی برای واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان زنجان

 

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان از اعمال مشوق های جدید مالیاتی برای واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی استان زنجان خبر داد.

به گزارش همدلی‌زنجان روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان، امیر حمدنیا اظهار کرد: این معافیت‌ ها بر اساس ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم و ماده ۳۱قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور توسط سازمان امور مالیاتی کشور اجرا می شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان با اشاره به اینکه این معافیت ها در نواحی کمتر توسعه یافته و مناطق توسعه یافته متفاوت است، افزود: در شهرک ها و نواحی صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته استان مشوق های مالیاتی در دوره زمانی ۱۳ساله اعمال می شود و مالیات سال های بعد از دوره ۱۳ساله معافیت مالیاتی نیز تا زمانی که جمع درآمد مشمول مالیات به دوبرابر سرمایه ثبت و پرداخت شده برسد با نرخ صفر محاسبه شده و پس از آن با نرخ های مقرر شده در ماده ۱۰۵قانون مالیات های مستقیم محاسبه و دریافت می شود.

حمیدنیا اضافه کرد:اعمال معافیت مالیاتی برای صنایع مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی مناطق توسعه یافته ۷ ساله می باشد.

وی افزود:۵۰درصد از نرخ محاسبه مالیات برای واحد های مستقر در این مناطق پس از دوره ۷ساله معافیت نیز چنانچه جمع درآمد مشمول مالیات به دوبرابر سرمایه ثبت و پرداخت شده برسد با نرخ صفر محاسبه شده و ۵۰درصد باقیمانده نیزبا نرخ های مقرر شده در ماده ۱۰۵قانون مالیات های مستقیم محاسبه و دریافت می شودو پس از آن ۱۰۰درصد مالیات تعلق یافته بر اساس نرخ های مقرر شده در ماده ۱۰۵محاسبه و دریافت خواهد شد.

وی با اشاره به در اعمال مشوق های مالیاتی برای طرح های صنعتی و تولیدی که با مشارکت سرمایه گذار خارجی ایجاد شده باشند نیز تصریح کرد: چنانچه طرح ها با مجوز سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران انجام شده باشد به ازای هر پنج درصد مشارکت سرمایه گذار خارجی به میزان ۱۰درصد به نسبت سرمایه ثبت و پرداخت شده مشوق مالیاتی تعلق می گیرد که حداکثر مشوق ها در این زمینه ۵۰درصد خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تصریح کرد: بدین ترتیب واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی اشراق، نوآوران، روی، خرمدره، شریف ابهر، افق ابهر و هیدج از ۷ سال معافیت مالیاتی برخوردار هستند و نیز واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی طارم انگوران، ماهنشان و نواحی صنعتی طارم و ایجرود از ۱۳ سال معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود.

حمیدنیا در پایان اظهار داشت: این مشوق های مالیاتی به واحدهایی تعلق می گیرد که پروانه بهرداری آن ها از اول فروردین ۱۳۹۵به بعد صادر شده باشد و این مودیان می بایست اظهارنامه مالیاتی شامل ترازنامه و حساب سود و زیان ،دفاتر قانونی واسناد و مدارک حسابداری خود را در موعد مقرر قانونی به سازمان امورمالیاتی تسلیم نمایند.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مدیران اجرایی معمولا مدیران هزینه هستند
خبر قبلی
افزایش بیش از ۲۱ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست