1. اخبار استان
  2. اغلب مشکلات جامعه، ناشی از ساختار اقتصادی ضعیف است

کد خبر: 4746

اغلب مشکلات جامعه، ناشی از ساختار اقتصادی ضعیف است

 اغلب مشکلات جامعه، ناشی از ساختار اقتصادی ضعیف است

 

 

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: تمرکز اعتباری استان در حوزه گردشگری، چندین برابر سال های گذشته است. در حوزه گردشگری که یکی از اولویت های اصلی ما است، باید از نگاه جزیره ای پرهیز کرده و نگاه جامع نگر به این موضوع داشته باشیم.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان؛ شهرام طهماسبی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خرمدره، اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی یک نهاد سیاست گذاری، تصمیم گیری و و تصمیم سازی است. علاوه بر این، این سازمان یک سازمان نظارتی بوده و آمار و اطلاعات نیز از این سازمان استخراج می شود. متناسب سازی سرمایه های انسانی که یکی از مهمترین ابزار نظام برنامه ریزی است، تهیه برنامه های لازم برای نظام اقتصادی استان و تهیه سند آمایش استان از دیگر وظایف سازمان مدیریت و برنامه ریزی می باشند. بنابراین در کنار تخصیص بودجه، ظرفیت های مختلف دیگری در این سازمان وجود دارد که هدف نهایی همه آنها، تحول در نظام اقتصادی استان است.

وی با بیان اینکه ما در تفکرات توسعه و اقتصاد دچار مشکلات اساسی هستیم، تأکید کرد: بسیاری از مشکلات جامعه از قبیل بزهکاری، مشکلات آموزشی و مشکلات اجتماعی و فرهنگی ناشی از این مسأله می باشند که نتوانسته ایم این توسعه و اقتصاد را احصاء کنیم.

شهرام طهماسبی تصریح کرد: از دید اکثریت افراد جامعه، توسعه به معنای مدلسازی است، درحالی که این تنها نمادی از توسعه است. توسعه تغییری است که باید در باور و نگاه افراد نسبت به اقتصاد، مسائل اجتماعی و فرهنگی، محیط زیست و انسان و نیازهای او ایجاد شود و صرفاً استفاده از تکنولوژی، توسعه نیست. بنابر این می توان گفت که رسیدن به توسعه، تنها انجام چند پروژه نیست و شامل مباحث عمیق تر و گسترده تری می شود.

وی ضمن تشریح مبانی توسعه، تأکید کرد: توسعه، اصول و الزامات خاص خود را دارد؛ در واقع توسعه، یک علم بین رشته ای است و مجموعه ای از مسائل است؛ ولی ما باید لازمه آن را که تغییر باور است به عنوان اولین اقدام در نظر بگیریم. اگر دانش و مهارت ها و باورهای ما در مسیر توسعه قرار گیرد، می آموزیم که از ظرفیت های استان به صورت بهره ور استفاده کنیم.

طهماسبی خاطرنشان کرد: کار ما یک کار تیمی است و هر کدام از ما بایستی به عنوان یک عضو فعال، باانگیزه و مسئولیت پذیر، جایگاه و نقش خود را به درستی ایفا کنیم. ما همگی یک سیستم واحد را تشکیل می دهیم که اساس آن باید حرکت های جمعی باشد، چراکه حرکت های انفرادی به نتیجه ای نمی رسد.

وی افزود: کارکنان دستگاه های دیگر نیز جزئی از این سیستم هستند و باید به آنها احترام گذاشته و همکاری های لازم را با آنها داشته باشیم. وی ادامه داد: ما انسان ها معصوم و فیلسوف نیستیم و احتمال خطا و اشتباه را داریم. بنابراین در صورت انجام اشتباه، باید اشتباه خود را پذیرفته، اعلام کرده و در صدد رفع آنها قدم برداریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: اعطاء تسهیلات به واحدهای تولیدی در بسیاری از موارد، صرفاً ورشکستگی را به تأخیر می اندازند. درواقع شناسایی مشکلات این واحدها و ارائه پیشنهادات و نظرات کارشناسی و تخصصی است که می تواند این واحدها را از رکود و تعطیلی نجات دهد. به همین منظور، از سال گذشته راه اندازی کلینیک صنعت استان زنجان برای ارائه مشاوره علمی و تخصصی به واحدهای تولیدی استان آغاز شد.

وی در پایان صحبت های خود با بیان اینکه مسأله اصلی جامعه ما، ساختار اقتصادی ضعیف است و اغلب مشکلات جامعه از این مسآله نشأت می گیرد، تأکید کرد: ما باید به جای زیرساخت های عمومی، به دنبال فراهم کردن زیرساخت های اقتصادی باشیم تا اقتصادی پویا شکل گرفته که خود موجب تشکیل زیرساخت های عمومی و عمرانی نیز خواهد شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تمامی نیروهای امدادی و فرمانداران در حالت آماده‌باش قرار دارند
خبر قبلی
آلودگی زنجانرود، محصول ناهماهنگی دستگاههای اجرایی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست