1. اخبار استان
  2. افتتاح بیمارستان ۱۰ سال پس از آغاز عملیات اجرایی

کد خبر: 2438

افتتاح بیمارستان ۱۰ سال پس از آغاز عملیات اجرایی

 

افتتاح بیمارستان ۱۰ سال پس از آغاز عملیات اجرایی

 

 

 

 

یکی دیگر از اقدامات بسیار مهمی که طی یک سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان استان به وقوع پیوست، افتتاح بیمارستان ۲۲۳ تختخوابی الغدیر شهرستان ابهر بود که این مهم در آستانه هفته دولت امسال و با حضور وزیر بهداشت و درمان صورت گرفت و بدین ترتیب مردم شهرستان ابهر پس از گذشت ۱۰ سال از زمان آغاز عملیات اجرایی این پروژه، شاهد تکمیل و عملیاتی شدن و افتتاح آن شدند. گفتنی است عملیات اجرایی این طرح در دولت گذشته و در سال ۱۳۸۶ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۵، روند اجرایی کندی داشت؛ به گونه ای که طی ۹ سال، تنها حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و با پیگیری ها و تمامی اقداماتی که در یک سال اخیر انجام شد، با اعتباری معادل ۶۸ میلیارد تومان شامل ۳۸ میلیارد تومان برای ساخت و ۳۰ میلیارد تومان به منظور تجهیز آن، مورد بهره برداری و استفاده قرار گرفت.

 

 

 

به گزارش همدلی‌زنجان؛  مهر ماه سال ۹۵ بود که خبر انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین استانداری زنجان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور ساخت و اجرای ۲۲۶ پروژه در سطح ۸ شهرستان استان با اعتباری بالغ بر ۸۱ میلیارد تومان منتشر شد؛ به طوری که سهم هر دستگاه به صورت ۶۰ درصد از سوی وزارت بهداشت، ۱۵ درصد از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خیرین حوزه سلامت استان و ۲۵ درصد از سوی استانداری مشخص گردید تا بدین ترتیب ۱۰۶ مورد خانه بهداشت، ۳۷ مورد مرکز خدمات جامع سلامت شهری، ۲۹ پایگاه سلامت شهری، ۱۴ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۳۵ پانسیون پزشکی، ۲ آموزشگاه بهورزی و ۳ ستاد شبکه بهداشتی طی یک سال از زمان عقد تفاهم نامه اجرایی شود. این طرح که از اصلی ترین و جامع ترین طرح های استان در حوزه بهداشت و درمان طی یک سال اخیر می باشد که ۱۰۰ پروژه از مجموع ۲۲۶ پروژه به بهره برداری رسیده و ۱۲۶ پروژه دیگر در مراحل پایانی قرار دارد، از جمله طرح های بزرگی است که با موفقیت در استان اجرایی شد.

 

همان گونه که گفته شد، حوزه بهداشت و درمان در یک سال گذشته روزهای بسیار شلوغی را به خود دیده است؛ به گونه ای که در این یک سال مجوز احداث بیمارستان جدید ۲۴۰ تختخوابی برای شهرستان خدابنده صادر شد و این مهم در برهه ای انجام شد که صدور مجوز جدید برای احداث بیمارستان ممنوع شده بود. گفتنی است برای احداث این بیمارستان حدود ۱۶ میلیارد تومان برای طراحی و آغاز عملیات اجرایی آن اختصاص یافته و برای تکمیل نهایی این مجموعه، حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تامین اعتبار مورد نیاز، عملیات اجرایی آن طی ۲ سال آینده به اتمام خواهد رسید.

یکی دیگر از اقدامات مهمی که طی یک سال گذشته در استان و در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفت، توسعه بیمارستان ولیعصر (ع) زنجان و مجتمع تجاری-اداری و مسکونی این بیمارستان به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان از طریق مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی است. لازم به ذکر است عقد قراردادهای مربوطه در این زمینه صورت گرفته و عملیات اجرایی فاز دوم این طرح در اردیبهشت ماه سالجاری آغاز و هم اکنون با پیشرفت مناسبی در حال انجام می باشد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
خون تازه در رگ های واحدهای تولیدی استان
خبر قبلی
بالگردی به وسعت استان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست