1. اجتماعی
  2. افتتاح ۳۶ طرح خود اشتغالی در هفته بهزیستی

کد خبر: 10416

افتتاح ۳۶ طرح خود اشتغالی در هفته بهزیستی

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: به مناسبت هفته بهزیستی ۳۶ طرح خود اشتغالی با اشتغال زایی ۵۲ نفر از جامعه هدف سازمان در زمینه های تراشکاری ، زنبورداری، سوپرمارکت، دامداری، وتولیدی پوشاک، آلومینیوم کاری، روکشی مبلمان، شیشه بری، تولیدی کیک و کلوچه و … افتتاح می گردد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ محمد محمدی قیداری با بیان این مطلب، اظهار کرد: ۱۹ طرح خود اشتغالی با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در شهرستان زنجان ۵ طرح در شهرستان خدابنده و ۲ طرح نیز در شهرستانهای ابهر، خرمدره، خدابنده، طارم، ایجرود، سلطانیه و ماهنشان افتتاح می گردد.

وی افزود: تسهیلات پرداخت شده به طرحهای خود اشتغالی از مانده اعتبار سال ۹۷ ( بند ج تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۷ ) می باشد که سقف پرداخت تسهیلات برای هرکدام از معلولین و مددجویان ۲۰۰ میلیون ریال است که این تسهیلات به صورت قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۵ سال می باشد.

وی یادآور شد: در سال ۹۷ به ۵۸۴ نفر از جامعه هدف فرصت شغلی ایجاد شد که از این تعداد ۳۸۶ نفر از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بوده و ۱۹۸ نفر نیز از طریق سایر منابع از جمله تسهیلات قرض الحسنه بلاعوض ، گروههای همیار مراکز غیردولتی ، cbr بوده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تسهیلات قرض الحسنه سال ۹۸ در حال حاضر به بانکهای عامل ابلاغ نگردیده است و و سقف پرداخت تسهیلات در سال ۹۸ با توجه به افزایش تورم به ۵۰ میلیون تومان افزایش یابد و همچنین پیش بینی می شود ۶۰۰۰ نفر از این طریق بتوانند به باز توانی برسند .

وی با اشاره به نقش آموزش در ارتقا دانش وبهبود کسب و کار جامعه هدف بهزیستی خاطر نشان کرد : طبق تفاهم نامه با فنی و حرفه ای و آموزش مهارتهای حرفه ای رایگان ، شناسایی معلولان و مددجویان جویای شغل انجام می پذیرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
هزینه ۱۸ میلیارد تومانی برای بازگشایی محور زینبیه زنجان
خبر قبلی
برندگان و بازندگان تورم
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست