1. اجتماعی
  2. افزایش بیش از ۲۱ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی استان زنجان

کد خبر: 1131

افزایش بیش از ۲۱ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی استان زنجان

افزایش بیش از ۲۱ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی استان زنجان

زنجانی‌ها بیش از ۲ برابر نرم کشوری عضو کتابخانه هستند

 

مدیر کل نهاد عمومی کتابخانه های استان زنجان به وضعیت اعضای کتابخانه های عمومی استان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۵ شاهد افزایش بیش از ۲۱.۳ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی استان زنجان بودیم.

به گزارش همدلی زنجان به نقل از ایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛  امیر نیک‌بخش در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، با بیان اینکه اعضای کتابخانه های عمومی استان به عدد ۷۶ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است، اظهار کرد: با این تعداد ۷.۳ درصد از جمعیت استان عضو کتابخانه های عمومی استان هستند که این عدد برای کشور ۳ درصد است.

وی با بیان اینکه زنجانی‌ها بیش از ۲ برابر نرم کشوری عضو کتابخانه هستند، افزود: این شاخص مناسب تنها به عضویت درکتابخانه ها منحصر نشده و کتاب های به امانت برده شده نیز نشان می دهد که رشد ۲۳ درصدی محقق شده که گویای بهبود وضعیت کتابخوانی در استان است.

مدیر کل نهاد عمومی کتابخانه های استان زنجان از افزایش منابع کتابخانه ای در استان خبر داد و گفت: ۲۰۰ هزار جلد کتاب به منابع کتابخانه ای استان در سال گذشته افزوده شد که ۲ درصد رشد را شاهد بودیم.

وی به سرانه کتابخانه های عمومی استان اشاره و خاطرنشان کرد: سرانه فضای کتابخانه های عمومی استان به ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع رسیده که ۱۰ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم که در شرایط فعلی ۹۳ کتابخانه استان و ۲.۷۳ درصد کتابخانه های کشور در استان زنجان قرار دارد.

نیک‌بخش به برگزاری طرح جمع آوری کتاب از منازل شهروندان زنجانی اشاره کرد و گفت: در این طرح که با ابتکار استان عملیاتی شد و مقرر شده در سال جاری به صورت ملی برگزار شود ۱۰۰ هزار جلد کتاب جمع آوری و ۹۱ هزار نسخه دیگر نیز توسط سایر ارگان ها جمع آوری شد که در اختیار کتابخانه های عمومی استان قرار می گیرد.

این مقام مسئول به میزان مراجعه کنندگان به کتابخوانه های عمومی استان اشاره و خاطرنشان کرد: ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مراجعه کننده به کتابخوانه های عمومی استان بود که به نسبت جمعیت استان ۲.۵ بار برای هر نفر بوده و همچنین ۶۰ درصد مراجعه کنندگان از نوجوانان و کودکان هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته سه کتابخوانه شهری و روستایی در استان به بهره برداری رسید، افزود: همچنین چهارباب کتابخانه عمومی در سطح استان کلنگ زنی شده که ئر مناطق کم تر برخوردار همچون طارم و خدابنده هستند.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اعمال مشوق‌های جدید مالیاتی برای واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان زنجان
خبر قبلی
شهر زنجان صاحب الگوهای معماری ایرانی- اسلامی شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست