1. اخبار استان
  2. افزایش جوازهای صنعتی صادره در زنجان

کد خبر: 7952

افزایش جوازهای صنعتی صادره در زنجان

جواز تاسیس صنعتی استان زنجان در هفت ماهه سال جاری به میزان ۳۶۰ واحد بوده که سرمایه مجوز آن ۲ هزار و ۶۲ میلیارد ریال براورد شده است. اشتغال پیش بینی شده در این میزان جواز صادر شده به تعداد ۱۰ هزار وو ۲۲۴ نفر بوده است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛  آنچه گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد، در هفت ماهه سال گذشته ۳۰۱ فقره جواز تاسیس واحد صنعتی در استان زنجان صادر شده بود که میزان اشتغال پیش بینی شده مجوزها به تعداد ۶ هزار و ۳۶۹ فرصت شغلی بوده است. درصد تغییر آمار در جواز تاسیسی واحدهای صنعتی استان طی هفت ماهه سال جاری به هفت ماهه سال گذشته به میزان ۱۹.۶ درصد در تعداد، با ۶۰.۵ درصد رشد در میزان اشتغال و کاهش منفی بیش از هفت درصدی در حجم سرمایه گذاری بوده است.

این آمار گویای این واقعیت است که تعداد جوازهای صادره استان طی هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد همراه بوده که هرچند به لحاظ کمی افزایش خوبی داشته اما حجم سرمایه گذاری آن با یک عدد هفت درصدی رشد منفی داشته است.

بیشترین تعداد جواز تاسیس در استان های خراسان رضوی و سمنان به ترتیب با ۹۹۲ و ۹۸۷ فقره بوده است. از ۱۲ هزار و ۸۰۸ فقره جواز تاسیس صادره در ۷ ماهه سال جاری کشور، بیشترین تعداد مربوط به گروه محصولات غذایی و انواع آشامیدنی و سایر محصولات کانی غیرفلزی با یک هزار و ۷۶۶ و یک هزار و ۵۵۳ فقره است.

صدور ۶۰ پروانه بهره برداری صنعتی در استان زنجان

در استان زنجان طی هفت ماهه سال جاری ۶۰ فقره پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۸۹ فقره بوده با رشد منفی ۳۱.۵ درصدی همراه بوده است. اشتغال پیش بینی شده برای ۶۱ فقره پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده در استان یک هزار و ۴ نفر بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک هزار و ۱۶۸ فرصت شغلی بوده رشد منفی ۱۴ درصدی داشته است.

در حالی شاهد رشد منفی در تعداد فقره های پروانه بهره برداری صنعتی و فرصت های پیش بینی شده شغلی آن هستیم که حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه رشد بیش از ۱۷۶ درصدی داشته است. ۳۱ فقره از پروانه های صادره در استان توسعه ای بوده که سهم اشتغال آن ۲۸۶ نفر پیش بینی شده است.

رشد قابل ملاحظه سرمایه پروانه های بهره برداری استان زنجان به دلیل صدور پروانه بهره برداری واحد “پاک حیات پارس” با سرمایه گذاری یک هزار و ۹۵۸ میلیارد ریالی بوده است.

بیشترین تعداد پروانه بهره برداری صادره در بین استان های کشور مربوط به استان اصفهان با ۳۱۵ فقره و کم ترین آن با ۸ فقره مربوط به خراسان شمالی بوده است.  بالاترین اشتغال ایجاد شده مربوط به استان های البرز و خراسان رضوی به ترتیب با ۵ هزار و ۸۳۰۰ و ۵ هزار و ۴۶۸ فرصت شغلی بوده است.

بیشترین پروانه بهره برداری صادره با تعداد ۵۰۹ فقره متعلق به محصولات لاستیک و پلاستیک بوده و متوسط سرمایه گذاری برای راه اندازی یک واحد در این گروه ۲۰.۴ میلیارد ریال است.

بیشترین اشتغال ایجاد شده در گروه مصولات غذایی و آشامیدنی با ۸ هزار و ۱۵۵ نفر است.

 

 

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
جشنواره موسیقی استان زنجان بهمن ماه برگزار می شود
خبر قبلی
آغاز داوری پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست