افزایش حمایت‌های قانونی، مهم ترین راه کمک به زنان در مقابل خشونت

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : مهم ترین راه کمک به زنان در مقابل خشونت و سوء استفاده جنسی، افزایش حمایت‌های قانونی از آن ها است. افزایش آگاهی‌های اعضای خانواده‌ از مصادیق و مظاهر خشونت و شیوه های مقابله با آن، استفاده از امکانات سایر ادارات به ویژه آموزش و پرورش برای اطلاع رسانی و توان افزایی دانش دختران و زنان در خصوص خشونت و راه های مقابله با آن، کمک به زنان و دختران برای گزارش خشونت‌های خانگی در خصوص خود از مهمترین اقداماتی است که می توان در مقابله با خشونت های خانوادگی انجام داد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از بهزیستی استان زنجان ، محمد محمدی به مناسبت روز منع خشونت علیه زنان، اظهار کرد: خشونت علیه زنان هرگونه رفتار خشن وابسته به جنسیت است، که موجب آسیب جسمی، جنسی یا روانی یا رنج زنان می شود و  چنین رفتاری می‌تواند با تهدید، اجبار یا سلب مطلق اختیار و آزادی صورت گرفته و در جمع یا خفا رخ دهد.

این مقام مسئول افزود : هدف بهزیستی تحکیم بنیان و تقویت کانون گرم خانواده است و به همین منظور در خانه امن به عنوان یکی از فعالیت های حمایتگر بهزیستی، تلاش می شود از خانواده و اعضای آسیب پذیر آن  که همان زنان و دختران آن خانواده ها هستند در مقابل خشونتی که ممکن است از سوی سایر اعضای خانواده، همسر ، پدر و یا برادر ایجاد شود حمایت نموده، و بستر خانواده را برای حضور فرد در شرایطی عاری از خشونت فراهم نماید.

وی با بیان اینکه زنان به دلیل در معرض خشونت واقع شدن و یا احتمال مورد خشونت قرار گرفتن، نیاز به اسکان در محلی امن دارند ، اظهار کرد : خانه امن بهزیستی پناهگاهی برای اسکان زنان و کودکان همراه آنان است تا کارشناسان مددکاری و روان شناسی با مداخلات تخصصی خود بتوانند زمینه حضور مجدد فرد خشونت دیده و یادر معرض خشونت در خانواده را با شرایطی بهتر فراهم نماید و این مداخلات تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که در خانه های امن مددکار اجتماعی، روان شناسان بالینی ، مشاور حقوقی، فعالیت دارند و در صورت لزوم از خدمات روانپزشکی و پزشکی در خصوص مددجویان خانه امن استفاده می شود، یادآور شد : زنان خشونت دیده  از طرق مختلف می توانند از خدمات مرکز خانه امن استفاده نمایند.

محمدی ، یادآور شد :  ۱۲۳ خطی است اورژانسی که ۲۴ ساعته پاسخگوی شهروندان در مواردی مانند کودک آزاری، همسرآزاری، سالمند آزاری، معلول آزاری، موارد حاد خانوادگی، مشکلات خانوادگی و موارد مربوط به خودکشی است و مراجعان می توانند به صورت حضوری و یا با استفاده از خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از خدمات این مرکز بهره مند شوند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بارش ها تا اوایل وقت دوشنبه در زنجان ادامه دارد
خبر قبلی
 آب کردن یخ دلارهای بلوکه‌شده
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست