1. اخبار استان
  2. افزایش مهارت کارگران برای تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارد

کد خبر: 758

افزایش مهارت کارگران برای تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارد

 

افزایش مهارت کارگران برای تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارد

درآمدهای گمرک زنجان به ۱۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید

 

استاندار زنجان به نقش کارگران در تحقق نامگذاری سال اشاره کرد و گفت: افزایش مهارت کارگران برای تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارد.

به گزارش همدلی زنجان، اسدالله درویش امیری در همایش روز جهانی کارگر، با بیان اینکه نقش کارگران در تحقق اهداف اقتصادی مقاومتی باید مورد توجه باشد، اظهار کرد: برای افزایش تولید نیاز به کارگران ماهر و دلسوز در واحدهای تولیدی داریم. نقش کارگران در اقتصادی مقاومتی افزایش کیفیت تولید با افزایش مهارت کارگری است. در این راستا باید توانایی و مهارت کارگران را در واحدهای تولیدی افزایش داد.

وی با بیان اینکه فضای صادرات استان در سال های اخیر تقویت شده است، افزود: در همین راستا فضای صاردات استان که به دلیل تحریم کمرنگ شده بود با اقدامات حمایتی رشد قابل توجهی پیدا کرده است. درآمدهای صادراتی گمرک زنجان در سال ۹۴ به میزان ۲۲۸ میلیون دلار بود که در پایان سال گذشته به ۳۰۸ میلیون دلار رسید. همچنین درآمدهای گمرک استان در سال ۹۲ به میزان ۲۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که در پایان سال ۹۵ به ۱۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید. هم اینک محصول تولیدی واحدهای استان که حاصل دسترنج کارگران است به ۴۰ کشور دنیا صادر می شود.

استاندار زنجان به وظایف مسئولان در قبال کارگران اشاره کرد و گفت: باید آرامش فکری و ذهنی لازم برای کارگران در محیط کار فراهم باشد و کارگران دغدغه از دست دادن شغل خود را نداشته باشند. در همین راستا دولت اقدامات زیادی را انجام داده و در استان زنجان نیز تشکیل و فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در کنار طرح رونق اقتصادی موجب امنیت بیشتر شغلی برای کارگران استان شده است.

وی به اقدامات صورت گرفته اشاره و خاطرنشان کرد: موانع زیادی از سر راه واحدهای تولیدی استان برداشت شد. کالاهای تولیدی واحدها که حاصل تلاش و دسترنج کارگران استان بود به دلایل مختلف در انبارها مانده بود و همچنین واحدهای تولیدی دچار مشکلات جدی در نقدینگی بودند. با اقدامات حمایتی مورد نیاز مشکلات زیادی در این راستا برطرف شد. ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته به واحدهای تولیدی استان ارائه شد.

درویش امیری بهبود و توسعه این شاخص ها را برای حفظ و تقویت واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال و تثبیت شغل کارگران استان عنوان کرد و اظهار داشت: برای حمایت از تولید و افزایش امنیت شغلی کارگران باید محصولات تولیدی واحدها که در انبار بود وارد بازارهای هدف می شد. این میزان صادرات و تقویت صادرات کالاهای تولیدی استان موجب شد تا ۸ هزار شغل کارگران این استان که متزلزل و در معرض خطر بود صیانت شود و کارگران از نگرانی خارج شوند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ضرورت الگوگیری از هشت سال دفاع مقدس برای تحقق اقتصاد مقاومتی
خبر قبلی
عدالت جنسیتی در آزمون استخدامی رعایت شده است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست