1. اجتماعی
  2. افزایش ۳۶ درصدی جمع آوری معتادان متجاهر در زنجان

کد خبر: 16668

افزایش ۳۶ درصدی جمع آوری معتادان متجاهر در زنجان

تاکيد بر خانواده و کار فرهنگي در مبارزه با مواد مخدر

تاکید بر خانواده و کار فرهنگی در مبارزه با مواد مخدر  جانشین فرمانده انتظامی استان با تاکید بر خانواده و کار فرهنگی در مبارزه با مواد مخدر از افزایش ۳۶ درصدی جمع آوری معتادان متجاهر با رعایت پروتکل های بهداشتی در سه ماهه سالجاری خبر داد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ سرهنگ ” ایرج خانی پور ” در جلسه کمیته مقابله با عرضه و ورود مواد مخدر که در محل استانداری زنجان برگزار شد، اظهار کرد: مواد مخدر را یکی از معضلات اساسی جامعه ما و مهمترین دغدغه خانواده ها برشمرد.

وی افزود: اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی هیچ گاه بطور کامل ریشه‏ کن نخواهد شد مگر به همت همگان و در حال حاضر بخش زیادی از جرایم و آسیب های اجتماعی در رابطه مستقیم و غیرمستقیم با موادمخدر بوده و اعتیاد به موادمخدر سرمنشاء بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان آموزش و عزم همگانی را محور کلیدی مبارزه با مواد مخدر دانست و ادامه داد: اگر همت عمومی جامعه و دردمند کردن همه دستگاه های دولتی در زمینه آسیب های مواد مخدر در جامعه ایجاد نشود پلیس به تنهایی نمی تواند در بحث کنترل و مبارزه با مواد مخدر و روانگردان ها موفق شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه از کشف بیش از ۵۱۳ کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان زنجان طی سه ماهه سالجاری خبر داد و گفت: در این زمینه ۹۸۱ نفر دستگیر شدند.

سرهنگ ایرج خانی پور بهترین راه مقابله با پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر را انجام کار فرهنگی از طریق خانواده ها و متولیان امر دانست و گفت: طی سه ماهه نخست سالجاری ۱۴۶ طرح پاکسازی در مناطق مختلف استان زنجان انجام شده است و ۷ باند تهیه و توزیع مواد مخدر هم منهدم شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مواد مخدر کشف‌شده طی سه ماهه امسال در استان زنجان مواد مخدر از نوع تریاک است، گفت : شیوع مواد مخدر در هر جامعه آسیب‌های فراوانی به همراه دارد و علاوه بر خسارت‌های اقتصادی زیان‌های اجتماعی و فروپاشی خانواده‌ها را به دنبال دارد.

سرهنگ خانی پور پیشگیری را یک اصل مهم در زمینه کنترل وکاهش مصرف مواد مخدر دانست وبیان داشت : در همین راستا اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه بسیار خوبی در سطح استان انجام گرفته و با برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی و نمایشگاه های تخصصی پیشگیری از اعتیاد در سطح مدارس و دانشگاه ها و مساجد و محله های پر خطر و توضیح و تشریح آسیب های اجتماعی مواد مخدر گام های موثری در راستای کاهش مصرف مواد مخدر شده است .

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: پلیس با قاطعیت نسبت به برخورد و مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه اقدام می کند و برخورد نیروی انتظامی در این راستا محکم و قاطع خواهد بود.

در ادامه ” خانم رضایی ” دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان از اقدامات صورت گرفته پلیس استان زنجان در خصوص کشف و ضبط بیش از یک تن انواع موادمخدر در استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: زحمات پلیس بسیار ستودنی است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ادامه روند صعودی مبتلایان کرونا در زنجان/ فوتی ها به ۲۰۷ نفر رسید
خبر قبلی
کمبود لاستیک در استان زنجان وجود ندارد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست