1. اخبار استان
  2. افزایش ۶ برابری سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان زنجان

کد خبر: 9921

افزایش ۶ برابری سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان زنجان

سال ۹۵ سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان زنجان ۷۵ هکتار بوده است که امسال با ۶ برابر افزایش، این سطح به ۵۰۰ هکتار می‌رسد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان سطح زیر کشت گیاهان دارویی طی سال گذشته در استان را ۲۸۰ هکتار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر کشت­های بهاره در اوایل سال جاری سطح زیر کشت این گیاهان در استان را به بیش از ۴۵۰ هکتار رسانده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان کشت نشایی، این سطح امسال به بیش از ۵۰۰ هکتار افزایش یابد.

به گزارش همدلی زنجان؛  بهنام اوجاقلو با اشاره به اینکه بیش‌ترین سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان زنجان به ترتیب به زیره­سبز، گل محمدی و رازیانه مربوط می‌شود، بیان داشت: شهرستان‌های ابهر، زنجان، سلطانیه و خدابنده، از شهرستان‌های پیشرو در زمینه کشت و تولید گیاهان دارویی در استان هستند.

وی از برنامه­ های در دست اقدام سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی را طرح ۵۰۰ هکتاری توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار شهرستان ماهنشان عنوان کرد و افزود: این طرح که در سفر اخیر مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی به استان به تصویب رسید از سال جاری شروع و به منظور پیشبرد اهداف آن تسهیلات کم­بهره و کمک­های یارانه­ای پیش­بینی شده است.

اوجاقلو خاطرنشان کرد: سال ۹۵ سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان زنجان ۷۵ هکتار بوده است که امسال با ۶ برابر افزایش، این سطح به ۵۰۰ هکتار می‌رسد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
میزبانی محورهای مواصلاتی استان زنجان از ۱۲ میلیون و پانصد هزار تردد
خبر قبلی
معافیت سربازی یکی از خدمات بهزیستی به خانواده های تحت پوشش است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست