1. اخبار استان
  2. امکانات گمرک زنجان در بخش برق، الکترونیک و آی تی توسعه یابد

کد خبر: 549

امکانات گمرک زنجان در بخش برق، الکترونیک و آی تی توسعه یابد

 

امکانات گمرک زنجان در بخش برق، الکترونیک و آی تی توسعه یابد

نیازمند توسعه صادرات استان متناسب با سهم جمعیتی هستیم

 

مراسم تودیع و معارفه مدیر کل گمرک استان با حضور مدیر کل دفتر صادرات گمرک ایران و معاون استاندار زنجان برگزار شد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ در این مراسم معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار زنجان از مسئولان گمرک کشور درخواست کرد امکانات مربوط به حوزه برق، الکترونیک و آی تی گمرک زنجان ارتقا یابد و اظهار داشت: با توجه به مصوبه هیئت دولت در سفر استانی رئیس جمهور در خصوص تبدیل زنجان به قطب برق، الکترونیک و آی تی باید امکانات لازم در این خصوص برای گمرک زنجان پیش بینی شود.

وی همچنین به دیگر مصوبه هیئت دولت در استان اشاره کرد و افزود: استقرار نقطه آمادی شمالغرب در استان زنجان دیگر مصوبه هیئت دولت بوده که برای این موضوع نیز گمرک زنجان باید دفاتری در آن ایجاد کند. همچنین گمرک زنجان نیازمند ارتقای نیروی انسانی و تجهیزات است.

 

این مسئول سهم استان زنجان را از صادرات کشور نسبت به سهم جمعیتی کمتر عنوان کرد و گفت: ۶۱ صدم درصد سهم صادرات استان از صادرات کشور بوده این در حالی است که سهم جمعیتی استان از جمعیت کشور به میزان ۱.۳۵ درصد است.

وی همچنین بر حساسیت مدیران استان در خصوص عملکرد مدیران تاکید کرد و گفت: هرچند دخالتی در همه جزئیات دستگاه نداریم اما در خصوص عملکرد شاخص ها حساسیت زیادی وجود دارد و عملکرد گمرک استان رضد خواهد شد.

 

تراز تجاری کشور مثبت است

در این مراسم علی اکبر شامانی، مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران نیز ار رشد درآمدهای گمرک کشور خبر داد و گفت: مجموع درآمدهای گمرک کشور با کسر کسورات به ۳۳۳ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی از رشد ۶۱ درصدی درآمدهای گمرک کشور گفت و تاکید کرد: در سال گذشته به میزان ۴۳ هزار و ۹۳۰ میلیارد دلار صادرات در کل کشور داشتیم که نسبت به مدت مشابه آن رشد ۳.۵ درصدی محقق شده است. میزان واردات به کشور نیز به میزان ۴۳ هزار و ۶۷۴ میلیارد دلار بوده که دارای رشد ۵.۷ درصدی است. تراز تجاری کشور نیز مطابق آمار مثبت است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اهداء لوح تقدیر به رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان
خبر قبلی
پیگیر توسعه زیرساخت‌های توسعه صنعتی شهرستان زنجان هستیم
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست