1. اخبار استان
  2. امید به زندگی در بانوان زنجانی بیش از ۸۰ سال است

کد خبر: 2055

امید به زندگی در بانوان زنجانی بیش از ۸۰ سال است

امید به زندگی در بانوان زنجانی بیش از ۸۰ سال است

 برنامه جامع سلامت استان زنجان تدوین شده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به بهبود شاخص‌های بهداشتی و درمانی استان زنجان، گفت: امید به زندگی در بانوان زنجانی بیش از ۸۰ سال است.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، محمدرضا صائینی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان، با بیان اینکه امید به زندگی در بین مردان و زنان زنجانی نسبت به اوایل انقلاب دچار تغییر زیادی شده است، اظهار کرد: مطابق برآوردهای سال گذشته امید به زندگی در بین مردان زنجانی ۷۹ سال و در بین زنان ۸۰.۵ سال برآورد شده که برای رساندن این میزان به ۸۵ تا ۹۵ سال نیازمند گام‌های بلند در این بخش هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه حوزه سلامت در بهترین شرایط وزارت بهداشت قادر است تنها ۲۰ درصد در سلامت مردم تاثیر مستقیم داشته باشد، اظهار کرد: ۸۰ درصد دیگر مربوط به سایر بخش ها و عموم مردم بوده که باید به این بخش عمده در حوزه بهداشت و درمان توجه لازم صورت گیرد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از تدوین برنامه طرح جامع سلامت در استان زنجان خبر داد و یادآور شد: استان زنجان جزو استان های پیش رو در تدوین این طرح بالادستی بوده که مطابق با آن در راستای توسعه شاخص های حوزه بهداشت و درمان تلاش می شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع سلامت استان زنجان دارای چهار پایه اصلی و اساسی خواهد بود، تاکید کرد: این پایه‌ها شامل کارگروه پیام‌گذاران سلامت، خانه مشارکت مردم، تیم پروژه و کارگروه‌های تخصصی است.

صائینی  در ادامه از اجرای برنامه جامع سلامت در استان خبر داد و گفت: برنامه جامع سلامت یک سند بالادستی در جغرافیای استانی است که با هدف ارتقای عادلانه شاخص‌های سلامت با مشارکت همه دستگاه‌ها و مردم زیر نظر سازمان برنامه و بودجه استانداری تدوین می‌شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تغییرات زیر پوستی در شهرداری زنجان ادامه دارد!؟
خبر قبلی
برگزاری برنامه تجلیل از آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی در سال جاری
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست