1. اخبار استان
  2. انتخابات هیئت بدنسازی زنجان باطل شد!

کد خبر: 26568

انتخابات هیئت بدنسازی زنجان باطل شد!

وزارت ورزش و جوانان با ارسال نامه‌ای به فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام از ابطال انتخابات هیئت استان زنجان خبر داد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ آنچه در نامه وزارت ورزش و جوانان دیده می شود موضوع “تصمیمات مجمع با حداکثر مطلق آرا(نصف بعلاوی یک آرای حاضرین) معتبر خواهد بود رعایت نشده است! این موضوع مربوط به بند ۱ از ماده ۸ آئین نامه نحوره فعالیت هیئت های ورزشی استانی و شهرستانی است.

انتخابات ریاست هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان روز ۸ اردیبهشت ماه با حضور عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، جواد بازرگان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان و سایر اعضای مجمع برگزار شده بود.

ذبیح‌الله تاراسی، علی شهبازی و علیرضا یادگاری سه کاندیدای حاضر در این انتخابات بودند که در نهایت پس از کشیده شدن انتخابات به دور دوم، علی شهبازی ۱۵ رأی و علیرضا یادگاری ۱۲ رأی کسب کردند و دو رأی نیز باطله اعلام شد تا بدین ترتیب علی شهبازی با اخذ اکثریت آرا از مجمع به‌عنوان رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان برای چهار سال آینده انتخاب شود.

چهار روز پس از این انتخابات یعنی در روز ۱۲ اردیبهشت ماه، نصرالله پریچهره سرپرست اداره کل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش با ارسال نامه‌ای به فدراسیون بدنسازی، از ابطال انتخابات هیئت زنجان خبر داد. در این نامه عنوان شده که به استناد بند یک ماده هشت آیین‌نامه هیئت‌های ورزشی، تصمیمات مجمع با حداکثر مطلق آرا یعنی نصف به علاوه یک آرای اعضای مجمع متعبر خواهد بود. بر همین اساس و با توجه به اینکه شهبازی حدنصاب لازم یعنی ۱۶ رأی را کسب نکرده است، نتیجه این مجمع انتخاباتی باطل می‌شود.

ابطال این انتخابات در حالی اعلام شده که ملاک معرفی رئیس جدید در آیین‌نامه هیئت‌های استان‌ها «نصف به علاوه یک آرا» است (آیین‌نامه نحوه فعالیت هیئت‌های ورزشی استانی مصوب ۱۰ آذر ۱۴۰۰ به امضای وزیر ورزش)، در حالی که در انتخابات فدراسیون‌ها «اکثریت آرای حاضران، یعنی بیش از ۵۰ درصد، نه ۵۰ به علاوه یک» مدنظر قرار می‌گیرد.

هنوز مشخص نیست که چرا فدراسیون بدنسازی به‌عنوان مسئول مجمع و همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان بدون مطالعه ساده‌ترین قانون برگزاری یک انتخابات، یعنی رعایت تعداد آرای کسب شده، این مجمع انتخاباتی را به پایان برده‌اند.

حالا طبق دستور پریچهره، باید یک سرپرست جدید معرفی شده و فراخوان ثبت‌نام مجدد از نامزدهای ریاست صورت بگیرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اعزام بالگرد اورژانس زنجان به طارم
خبر قبلی
یک زنجانی دیگر رئیس انستیتو پاستور ایران شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست