انتقالی امیر مرزبان از زنجان به اراک غیرقانونی است؟ / شاددل در آزمونی دشوار!

حواشی استانداری زنجان و برخی مدیران آن طی ماه های اخیر دامنه بالایی به خود گرفت و سوالات و ابهامات مطرح شده در خصوص برخی مسائل بی پاسخ ماند! و سکوت مدیران دولتی همچنان ادامه دارد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ امیر مرزبان، معتمد فتح اله حقیقی، استاندار زنجان محور حواشی ماه های اخیر است. به اذعان افراد مطلع و مرتبط با بخش اجرایی، امیر مرزبان دایره اختیارات بالایی دارد و حتی برخی معتقدند معاون سیاسی-امنیتی استاندار نقش تشریفاتی داشته و محوریت تصمیمات بدون اجازه مرزبان قدرت تحقق نداشته و ندارد.

با این توصیفات موضوع تبدیل وضعیت امیرمرزبان در روزهای پایانی دولت حسن روحانی نقل محافل شد و حال که روزهای پایانی حضور فتح اله حقیقی به عنوان استاندار در زنجان سپری می شود، ابهامات مطرح شده در خصوص اسنادی که امیرمرزبان به مراجع ذیربط جهت تبدیل وضعیت خود ارائه داده بی پاسخ مانده است!

از اینکه وی چگونه از سال ۷۶ در استانداری زنجان مشغول خدمت بوده! و چطور می توان موضوع به این روشنی و برخی ابهامات دیگر در خصوص سوابق مرزبان را در یک اقدام جمعی در استانداری تایید و به دیوان عدالت اداری ارسال کرد! نقش مدیران متولی در این موضوع چه بوده و چه افرادی دخیل بوده اند.

با این شرایط ابهام آلود حواشی دیگری نیز در خصوص واژگون کردن خودروی استانداری در خارج از استان زنجان!(خودرو در اختیار خانواده چه کسی بوده؟) و مسائل دیگر مطرح شده، فضای سیاسی-اجتماعی استان زنجان را پیچیده تر کرده است. حال برخی منابع خبر می دهند که موضوع تبدیل وضعیت مرزبان از طریف دیوان حکم تایید خورده و وی با رای دیوان می تواند تبدیل وضعیت شود. همزمان نامه انتقال وی به اراک نیز آمده است!

تمام این رخدادها به طور همزمان گویای این واقعیت است که سناریو تبدیل وضعیت و انتقال امیرمرزبان موضوعی از قبل برنامه ریزی شده بوده و روزهای پایانی استانداری فتح اله حقیقی این مهم باید برای مرزبان محقق شود. هنوز مراجع نظارتی در این خصوص سکوت کرده اند و مردم زنجان از اینکه عملکرد مدیران بلندپایه دولتی در استان با ابهامات فراوانی رو به رو است و پاسخی به آن داده نمی شود، سرخورده شده اند!

یکی از مدیرانی که نقش مهمی در استانداری در خصوص منابع انسانی دارد، سمانه شاددل است. وی کارمند پیمانی شهرداری زنجان بود و به دلیل ارتباط نزدیک شهردار وقت(مسیح اله معصومی) با فتح اله حقیقی، استاندار، با معرفی شهردار به مجموعه استانداری راه یافت. حقیقی در آن مقطع می خواست برای ارائه عملکرد در حوزه بانوان، استفاده از زنان در پست های دولتی را فراهم کند که در یک فرایند مشخص سمانه شاددل مدیری بود که برای یک پست مدیریتی حائز شرایط شد!

در حالی که در استانداری زنجان برخی بانوان توانمند با سابقه وزارت کشوری و مستقیم در استانداری فعالیت کرده و خوشنام نیز بودند، فتح اله حقیقی به سمانه شاددل رسید که عملکردش در شهرداری نیز با تردیدهایی همراه بود. شاددل معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری زنجان شد. حال در خصوص تبدیل وضعیت امیرمرزبان مدیر مستقیمی که باید در خصوص این ابهامات پاسخ دهد سمانه شاددل است.

شاددل در ماه های اخیر کاملا در سکوت خبری است و پاسخ تماس های همدلی زنجان را نیز برای روشن شدن موضوع تبدیل وضعیت امیرمرزبان نمی دهد. وی باید پاسخ دهد  مستندات امیرمرزبان به تایید وی رسیده یا نه! آیا مرزبان از سال ۷۶ در استانداری زنجان مشغول فعالیت بوده یا خیر و اینکه مرزبان شرایط لازم برای تبدیل وضعیت شدن را داشته یا خیر؟!

سمانه شاددل از همان روزهای ابتدایی حضورش تلاش هایی برای تبدیل شدن وضعیت استخدامیش از پیمانی به رسمی را در دستور کار قرار داد. در خصوص هزینه های تحمیل شده به بیت المال همچون واژگونی خودروی سوزوکی استانداری در محور بوئین زهرا نیز وی باید به افکار عمومی پاسخ دهد. همچنین در خصوص بکارگیری خودروهای بیت المال و حواشی دیگری که در مجالی مناسب برای مردم زنجان تشریح می شود.

شکایت مرزبان به دیوان عدالت اداری با همراهی مدیران استانداری می تواند محقق شود، در این همراهی چه افرادی حضور داشته اند و سمانه شاددل به عنوان معاون متولی این حوزه چه نقشی داشته و دارد. حال که دیوان عدالت اداری برای تبدیل وضعیت مرزبان حکم داده آیا بر پایه مستندات درست و صادقانه بوده است یا خیر؟!

با فرض اینکه حکم دیوان آمده و مرزبان باید تبدیل وضعیت شود، نامه انتقالی امیرمرزبان با این سرعت مطرح شده است. این در حالی است که مخبر، معاون اول رئیس جمهور بخشنامه کرده و هرگونه تغییر مدیران و جابجایی آن ها را ممنوع کرده است. حال مشخص نیست آیا سمانه شاددل، با این جابجایی موافقت می کند یا نه!

اگر موافقت کند بر خلاف بخشنامه بوده و تخلف اداری محسوب می شود و اگر موافقت نکند به قانون تمکین کرده است. حواشی استانداری در حالی است که هیچ کدام از نمایندگان مجلس، امام جمعه زنجان، نماینده زنجان در مجلس خبرگان رهبری و… هیچ اظهارنظری در این خصوص نکرده و نمی کنند!

ادامه دارد…

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۲۲۹۶ زندانی از زندان های استان زنجان آزاد شدند
خبر قبلی
طراحی و مطالعات طرح ویژه شهر سلطانیه آغاز شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 نظرات
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

وقتی نهادهای نظارتی به این قضیه مهم بی تفاوتن یعنی همشون باهم هم دستن… ۹۰% مسولین ما فاسد و رشوه خوار و خیانتکارن اینو همه میدونن, بخدا قسم حقیقی و مرزبان باعث و بانی زندگی هایی شدن, درسته نهادهای امنیتی هیچ کاری باهاشون نکردن, اما این شیادها یک روزی یک جایی جواب ظلم هاشونو میگیزن

احسنت به سایت همدلی زنجان که در خصوص این فرد شیاد(امیر مرزبان)اینگونه افشاگری و روشنگری نموده است.حقیر اطلاعات بسیار بیشتری از این مفسد و خبیث دارم که در صورت نیاز تقدیم خواهم نمود.
زنده باد روشنگری و حقیقت

آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست