بانک مسکن پرداخت تسهیلات بافت فرسوده استان را متوقف کرده است

بانک مسکن پرداخت تسهیلات بافت فرسوده استان را متوقف کرده است

 

کندی در ارائه تسیهلات توسط بانک‌ها

 

 

 

 

 

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به بررسی مشکلات موجود برای تحقق اهداف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان و انتقاد از عملکرد بانک‌های عامل استان در این راستا، گفت: بانک مسکن پرداخت تسهیلات بافت فرسوده استان را متوقف کرده است.

 

 

 

 به گزارش همدلی‌زنجان، شهرام طهماسبی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، با بیان اینکه انتظار داریم ارائه تسهیلات بانکی توام با لحاظ اسناد توسعه ای استان ارائه شود، اظهار کرد:برخی موانع برای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شناسایی شده که یکی از آن‌ها وضعیت همراهی سیستم بانکی بوده که در این راستا عدم پذیرش وثیقه روستائیان، توقف ارائه تسهیلات بافت فرسوده توسط بانک مسکن و کندی اقدامات در طرح های تخصصی به دلیل بدنه ضعیف بانک‌ها از مهم ترین مسائل قابل طرح است.

وی با بیان اینکه نباید ارائه تسهیلات بانکی به یک بخش معطوف شود، افزود: ارائه تسهیلات به بخش کشاورزی و عدم توجه به توسعه بخش‌های مهمی که در استان هدف‌گذاری شده، همچون بخش آی‌تی، گردشگری و حمل‌و‌نقل مناسب نبوده، چرا که توسعه بخش خدمات از اهداف ترسیم شده برای اقتصاد استان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه در بخش کشاورزی وثیقه روستائیان توسط سیستم بانکی پذیرفته نمی‌شود، یادآور شد: در برخی مواقع نیز بدنه کارشناسی در بانک ها برای طرح‌های تخصصی اقدامات جاری را با کندی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم برای برون رفت از شرایط فعلی بانک ها از بدنه کارشناسی دستگاه های اجرایی بهره ببرند، گفت: بانک های استان عملکرد خود را در نیمه نخست سال جاری ارائه نکرده اند و ارائه گزارش کامل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به مرکز نیازمند ارائه گزارش های کامل بانک ها بوده و این شرایط زیبنده استان نیست.

طهماسبی ارائه تسهیلات بانک های استان به طرح رونق و بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی را کند برشمرد و تاکید کرد: در شرایط فعلی تنها یک چهارم منابع سیستم بانکی استان مطابق با برنامه های توسعه ای استان کارسازی می شود و مابقی منابع مطابق با شرایط داخلی بانک ها پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان به برنامه های دولت برای ارائه تسهیلات توسعه ای اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان برای طرح رونق، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی واحدهای تولیدی و ۱.۵ میلیارد دلار برای اشتغال و توسعه مناطق روستایی پیش بینی شده که برای موفقیت در جذب مناسب آن نیازمند اقدامات تیمی و همکاری جدی سیستم بانکی هستیم.

وی با بیان اینکه عملکرد سیستم بانکی در سال گذشته مناسب بوده است، افزود: متاسفانه در سال جاری این عملکرد را شاهد نیستیم و باید مشکلات و مسائل موجود که موجب بروز این خروجی شده بررسی و برطرف شود تا رویکرد شرایط اعطای تسهیلات بانکی به طرح ها تغییر کند.

طهماسبی سیستم بانکی را یکی از ابزارهای مهم برای تحقق برنامه های برشمرد و تاکید کرد: اتکای صرف به منابع بانکی راه به جایی نمی برد و باید از تمامی ابزارها و ظرفیت‌ها جهت پیشبرد امور استفاده کرد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نبود مدیریت یکپارچه مهم‌ترین چالش پیش روی دولت الکترونیک
خبر قبلی
حجم سرمایه گذاری پروژه تولید انرژی از زباله در زنجان، بی سابقه است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست