1. اخبار استان
  2. اهمیت بازچرخانی آب در واحدهای صنعتی

کد خبر: 10376

اهمیت بازچرخانی آب در واحدهای صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان گفت: واحدهای صنعتی باید بازچرخانی آب در پروسه تولید را در برنامه کاری خود بگنجانند.
به گزارش همدلی‌زنجان؛ ایرج احمدی در کمیته رسیدگی به مشکلات شهرک های صنعتی شریف و افق ابهر اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ منابع آبی در کشور، بازچرخانی آب اهمیت ویژه ای در واحدهای صنعتی دارد.
وی با اشاره به کشت صیفی جات در برخی از واحدهای صنعتی، افزود: نباید از آب صنعتی برای موارد غیر صنعتی استفاده شود.
احمدی با اشاره به بهره برداری از چاه شماره ۲ در شهرک صنعتی شریف ابهر گفت: با عنایت به پیش بینی هایی که در خصوص مشکل کمبود آب در فصل تابستان در برخی از شهرکها داشتیم؛ بنابر این زمستان سال گذشته نسبت به حفر، تجهیز و بهره برداری از چاه شماره ۲ در شهرک صنعتی شریف اقدام شد که خوشبختانه امسال تا کنون مشکلی از جهت تامین آب در شهرکهای صنعتی شریف و افق ابهر نداشته ایم.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان ضمن تاکید بر لزوم تکریم سرمایه گذاران گفت: سرمایه گذاری ارتباط مستقیمی با فرهنگ توسعه در منطقه دارد به طوریکه اگر رفتارمان با سرمایه‌گذار -به ویژه در نهادهای دولتی- صحیح و از روی احترام باشد؛ موجب تشویق آنان برای حضور و سرمایه گذاری و همچنین ایجاد بستر مناسب برای ورود سرمایه‌های دیگر به استان خواهد شد.
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به الزام قانون برای واگذاری اداره امور شهرکها به واحدهای صنعتی مستقر در آن اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در راستای عمل به سیاست های اصل ۴۴، در نواحی و شهرکهایی که بیش از ۷۵ درصد زمین ها در فاز عملیاتی واگذار شده و حداقل ۵۰ درصد واحدهای مستقر به بهره برداری رسیده باشند، طبق قانون اداره امور شهرک یا ناحیه به شرکت خدماتی متشکل از واحدهای صنعتی مستقر در آن شهرک یا ناحیه واگذار می شود.
وی افزود: این قانون فرصت مناسبی را برای حضور و مشارکت واحدهای صنعتی در اداره شهرکها و نواحی صنعتی ایجاد کرده است بنابراین مدیران واحدهای صنعتی نیز باید در انتخابات و مجامع این شرکتها حضور پررنگی داشته باشند تا در اتخاذ تصمیم ها و تدوین برنامه های مناسب برای اداره امور دخیل باشند.
در این نشست مدیران واحدهای صنعتی نیز به بیان مشکلات و درخواست های خود پرداختند.
گفتنی است کمیته رسیدگی به مشکلات شهرکها و نواحی صنعتی از اواخر سال ۹۷ برای احصا و رسیدگی به مشکلات واحدهای مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی تشکیل گردیده و به طور مستمر در شهرکها و نواحی مختلف استان و با حضور مسئولان شرکت شهرکهای صنعتی و مدیران واحدهای صنعتی برگزار می شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آقای استاندار نگاه نقادانه به معنای چشم پوشی از خدمات صورت گرفته نیست
خبر قبلی
مصوبات شورای مسکن عملیاتی شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست