ایجاد بانک جامع اطلاعات مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در استان زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در راستای اجرای دستور العمل ساماندهی مجرمان حرفه ای و سابقه دار، نیازمند ایجاد بانک جامع اطلاعات هستیم تا بر اساس این بانک، مجرمان بر اساس نوع محکومیت و سابقه تفکیک شوند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه کمیته ساماندهی مجرمان حرفه ای و سابقه داراستان زنجان، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب و ولادت امام محمد باقر( ع)، اظهار کرد: مطابق گزارشات دادستان مرکز استان و نیروی انتظامی استان در تعداد مجرمان حرفه ای و سابقه‌دار حبس اختلاف وجود دارد. برای احصاء آمار دقیق مجرمان تشکیل کارگروهی متشکل از دادستان، نیروی انتظامی و اداره زندان‌ها لازم و امری ضروری است که با بدست آوردن آمار دقیق اقدامات و مراقبت‌های بعدی صورت بگیرد.

وی افزود: بروز رسانی آمار مجرمان حرفه ای و سابقه دار و ثبت در سامانه رخداد و سمپ مد نظر کمیته قرار گیرد و تشکیل یک جلسه درهر ماه در این خصوص ضروری است.

درابتدای این جلسه حجت الاسلام محسن کرمی دادستان مرکز استان با بیان اینکه دستور العمل مربوط به کنترل مجرمان حرفه ای در تاریخ ۲۶/۴/۹۷ تصویب و ابلاغ شده است گفت :این دستور العمل دارای چندین مرحله می باشد که مرحله اول شناسایی مجرمان حرفه ای ، سابقه دار و خطر ناک است که با توجه به شناسایی در مرحله ایجاد بانک اطلاعات حامل این مجرمان هستیم.

وی با اشاره به این موضوع که مرحله سوم و چهارم این دستورالعمل نظارت و کنترل مجرمان و پیشگیری از ارتکاب جرایم جدید است ادامه داد :با احصاء آمار دقیق مجرمان حرفه ای و خطر ناک و ثبت در سامانه سند وب که شامل فرم اطلاعات مجرمان است در ادامه کار با تایید دادستانی این مشخصات در سامانه رخداد مراجع انتظامی و سامانه سمپ دادسرا اقدامات کنترلی با جدیت انجام خواهد پذیرفت . تا امکان نظارت و کنترل آن بتوان رفتارهای خطرناک انها را مدیریت و از ارتکاب جرایم جلوگیری نمود.

کرمی در ادامه اظهار داشت: با توجه اینکه برای پیشگیری از ویروس کرونا در زندانهای استان اقدامات و تصمیمات خوبی در مرکز برای استفاده محکومین از مرخصی در ایام عید اتخاذ شده که با ابلاغ این دستورالعمل به مراکز استانها تعداد قابل توجهی از محکومین واجد شرایط به مرخصی خواهند رفت.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بارش متناوب برف و وقوع کولاک برف در استان زنجان
خبر قبلی
تولید الکل ضدعفونی کننده در زنجان افزایش می یابد/ کمبود ماسک نداریم
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست