ایجاد فضای فاخر در سبزه میدان نیاز به تهیه طرح و مشاور دارد

ایجاد فضای فاخر در سبزه میدان نیاز به تهیه طرح و مشاور دارد

حاضرم شورای راهبردی سبزه میدان را احیا کنم

 

 

 

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به رویکرد مدیریت شهری زنجان در خصوص پروژه سبزه میدان، گفت: دو رویکرد در خصوص اجرای پروژه سبزه میدان وجود داشت که تحت عنوان ساماندهی سبزه میدان مطرح شد که بنده نام آن را ایجاد یک میدان شهری می گذارم که این رویکرد نیز باید برای ایجاد فضای فاخر در سبزه میدان همراه با تهیه طرح و انتخاب مشاور باشد.

مهرداد سلطانی در گفت‌و‌گو با “همدلی‌زنجان”؛ در پاسخ به این سوال که خروجی آخرین جلسه رسمی شورا(غیرعلنی-بدون حضور خبرنگاران) در خصوص پروژه سبزه میدان چگونه بود، اظهار کرد: به واسطه اهمیت موضوع سبزه میدان در صحن علنی شورا حضور پیدا کردم و در چند محور بحث کردیم و ابعاد پروژه سبزه میدان را بازگو کردم که مطلقا به گذشته طرح بازنگشتم.

وی با بیان اینکه به اندازه کافی در خصوص طرح قبلی پروژه سبزه سبزه میدان صحبت شده است، افزود: در این خصوص اظهار نظر نکردم و آنچه در این مقطع زمانی حائز اهمیت است آینده پروژه بوده است، خط قرمز این معاونت منافع شهر زنجان است و رویکردهای شورا با برخی شروط در سبزه میدان مورد حمایت قرار می گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان به چند موضوع مهم در خصوص پروژه سبزه میدان اشاره و خاطرنشان کرد: هر زمانی که در خصوص طرح سبزه میدان بازنگری می شود، متحمل صرف هزینه و زمان زیادی خواهیم بود که در گذشته نیز چندین مرحله این بازنگری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز موفیت شورای شهر زنجان در شفاف اعلام کردن مسائل به مردم است، یادآور شد: در هر مقطع زمانی به هر دلیلی که دکمه ریست را میزنیم، زمان برای مطالعه مجدد، کارهای حقوقی، تهیه مدارک فنی و تامین منابع مالی نیاز خواهد بود و باید در این خصوص به مردم اطلاعات شفاف ارائه شود. حال که شورا معتقد است که طرح نیازمند بازنگری است باید فرایندهایی که موجب افزایش زمان می شود به مردم گفته شود.

سلطانی با اشاره به اینکه متاسفانه در گذشته طرح ها منتصب به دولت ها، افراد و گروه ها و جریان ها بود است، افزود: اگر می خواهید کسی دیگر بعد از مدیریت شما دکمه ریست را دوباره نزند طرح را به خرد جمعی متصل کنید. در یکی از جلسات کارشناسی سبزه میدان کارشناسان دعوت شدند پروژه باید به این پایگاه متصل شود. اشتباهاتی که در دفعات گذشته شده تکرار نشود. کارها باید در دو محور شفاف سازی و مبتنی خرد جمعی باشد.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه در هر رویکردی که شورا برای سبزه میدان تصمیم گیری کند حمایت لازم از آن خواهد شد، تاکید کرد: در جلسه رسمی شورا اکثریت اعضا بر طراحی میدان شهری و انجام امور توسط شهرداری اتفاق نظر داشتند و این موضوع مصوب شد و رویکرد حوزه عمرانی نیز حمایت از تصمیم شورا در راستای منافع شهر خواهد بود.

وی از ارسال طرح سبزه میدان در همان روز جلسه شورا خبر داد و گفت: در آن جلسه مشخص شد که طرح در همان روز به کمیسیون ماده ۵ ارسال شده و اگر طرح مبتنی بر نظرات کارشناسی و مسائل فنی بود پذیرش و در غیر این صورت باید برای اصلاح بازگردانده می شود. نظرات کارشناسی و نظرات شورای عالی شهرسازی باید لحاظ شود.

سلطانی با بیان اینکه اجرای یک میدان شهری طرح خوبی می تواند باشد و می توانیم یک میدان فاخر شهری ایجاد کنیم، اظهار کرد: بر اساس طرح تفصیلی ۱۰ درصد از فضا می تواند فرهنگی باشد که می توانیم یک فضای شهری مناسب برای رخدادهای فرهنگی آماده کنیم. نیاید ایجاد میدان شهری را ساماندهی نامگذاری کنیم؛ باید یک فضای فاخر ایجاد کرد و خلق این فضا نیاز به تهیه طرح و مشاور دارد. در این مورد هم باید به مردم توضیح داد و شفاف سازی کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید فرصت تکمیل و توسعه فضا را برای آیندگان فراهم کرد، گفت: رویکرد مثبتی در جلسه شورا حاکم بود. رای شورا بر رویکرد دوم بوده است. نسبت به این مورد و رویکرد بدبین نیستیم. اگر کار طراحی به خوبی صورت گیرد بخشی از گره ها را حل خواهد کرد. آوردن سرمایه گذار فرصت هایی داشت اما تهدیدهایی نیز می توانست داشته باشد. حاضرم شورای راهبردی سبزه میدان را احیا کنم و مشارکت جدی در این خصوص داشته باشیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
هشدار هواشناسی زنجان به شهروندان
خبر قبلی
پل گلشهر به صورت شبانه‌روزی احداث می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست