1. بین الملل
  2. اینترنت ماهواره‌ای احتمالا تا ۳ ماه دیگر

کد خبر: 22039

اینترنت ماهواره‌ای احتمالا تا ۳ ماه دیگر

ایلان ماسک در ماه مه گذشته گفته بود که بیش از ۵۰۰ هزار درخواست پیش خرید برای استفاده از خدمات اینترنتی خود دریافت کرده‌اند احتمالا اینترنت ماهواره ای تا ۳ ماه دیگر در سراسر جهان قابل دسترسی باشد.

به گزارش یورونیوز، پیش بینی می‌شود اینترنت ماهواره‌ای استارلینک که از سوی طرح اسپیس‌ایکس ایلان ماسک هدایت می‌شود تا ماه سپتامبر (شهریور-مهر) بتواند پوشش جهانی پایدار داشته باشد اما پس از آن نیاز به تاییدیه‌های نظارتی خواهد داشت.
“جووانی شاتول” مدیر ارشد اجرایی و رئیس هیات‌مدیره اسپیس‌ایکس در یک کنفرانس فناوری گفت: «ما با موفقیت ۱۸۰۰ ماهواره مستقر کرده‌ایم. زمانیکه همه این ماهواره‌ها به مدار عملیاتی خود برسند پوشش جهانی پایدار خواهیم داشت که احتمالا در بازه زمانی ماه سپتامبر خواهد بود.»
با این حال وی تاکید کرد: «پس از آن ما وارد روند وضع مقررات خواهیم شد که باید به هر کشور مراجعه کنیم و برای ارائه خدمات مخابراتی تاییدیه بگیریم.»
شاتول گفت استارلینک قصد دارد ۱۲ هزار ماهواره با هزینه تقریبی ۱۰ میلیارد دلار مستقر کند و در حال حاضر خدمات بتا را در ۱۱ کشور ارائه می‌دهد.
ایلان ماسک در ماه مه گذشته گفته بود که بیش از ۵۰۰ هزار درخواست پیش خرید برای استفاده از خدمات اینترنتی خود دریافت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌کنند که مشکلی در تامین تقاضاها وجود نداشته باشد.
مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس در ماه مارس گذشته نیز در پاسخ به یک کاربر ایرانی در توییتر درباره اینترنت ماهوراه‌ای و امکان دسترسی ایرانیان به آن گفت که تا جایی که بتواند حمایت می‌کند. این کاربر تاکید کرده بود که امکان دارد دسترسی ایرانیان به اینترنت جهانی به زودی قطع شود.
اینترنت ماهواره‌ای استارلینک یک شبکه اینترنت جهانی است و برای سرویس‌دهی به هیچ منطقه جغرافیایی خاصی محدود نمی‌شود. به کمک این سیستم جدید، سرعت انتقال داده‌ها بین ۵۰ تا ۱۵۰ مگابیت در ثانیه خواهد بود و زمان تاخیر برای دریافت پاسخ‌ها نیز به حدود ۲۰ تا ۴۰ میلی‌ثانیه می‌رسد.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
زنجان ظرفیت های مهم در حوزه گردشگری دارد/ هتل بوتیک زنجان افتتاح می شود
خبر قبلی
 ایران در وین می‌جنگد و روسیه در پاکستان گاز می‌فروشد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست