1. اخبار استان
  2. بازدید رئیس خانه صنعت زنجان از راشاکاسپین ایرانیان

کد خبر: 24162

بازدید رئیس خانه صنعت زنجان از راشاکاسپین ایرانیان

ظهر امروز سجاد نباتچیان، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به همراه نیما ظهیریان دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از شرکت راشا کاسپین ایرانیان بازدید کردند.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ در این بازدید از بخش های مختلف خطوط تولید مجتمع بازدید صورت گرفت و مدیران شرکت توضیحات لازم را ارائه دادند. در حاشیه این بازدید سعید امیدی، مدیر مجتمع راشا کاسپین ایرانیان با بیان اینکه این مجموعه در سال ۹۲ در استان زنجان مستقر شده است، اظهار کرد: کلنگ زنی کارخانه در سال ۹۳ بوده و در سال ۹۵ به بهره برداری رسیده که مراحل اجرایی، استقرار ماشین آلات و انتقال دانش فنی و … در کمتر از دو سال انجام شده که در نوع خود سریع ترین پروژه صنعتی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این مجتمع ابتدای راه اندازی ۴۵۰ نفر اشتغالزایی داشته است، افزود: در سال های ۹۹ و ۹۸ خطوط جدید تولیدی در شرکت راه اندازی شد که امروز ظرفیت اشتغال شرکت به بیش از یک هزار و دویست فرصت شغلی رسیده است. با تحقق طرح توسعه شرکت و تا اواخر سال آینده و در صورت رفع موانع موجود ، یک هزار فرصت شغلی جدید نیز اضافه خواهد شد.

مدیر مجتمع شرکت راشا کاسپین ایرانیان، این شرکت را دارای اهمیت زیست محیطی به لحاظ کمک به موضوع بازیافت و عدم استفاده از قطع درخت برای تولید کاغذ برشمرد و تاکید کرد: محصولات متنوع تولیدی کاغذ و مقوا در این شرکت بدون قطع درخت تولید می شوند و تمامی فرایندهای تولید کاغذ از کاغذهای بازیافتی است. این رویکرد موجب شده از قطع سه و نیم میلیون اصله درخت بالغ در سال جلوگیری شود.

مدیر مجتمع شرکت راشا کاسپین ایرانیان اقدام مهم و بی سابقه این شرکت در استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب شهری زنجان را یادآور شد و تاکید کرد: پروژه انتقال پساب تصفیه شده فاضلاب شهر زنجان برای استفاده در مصارف این شرکت دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی است و تسریع در عملیات اجرایی آن مورد تاکید بوده و تلاش داریم تا دهه مبارک فجر این پروژه مهم به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: این موضوع برای نخستین بار در استان زنجان محقق می شود و حتی خروجی پساب تصفیه خانه طی قراردادی پیش خرید شده است. ساخت مخزن پساب انجام ، تجهیزات خریداری شده و خط انتقال در حال اجراست.

امیدی با بیان اینکه این شرکت بزرگ ترین صنعت کاغذی و بازیافت کشور است، گفت: این صنعت قبلا در هنگام راه اندازی و اوایل بهره برداری توسط متخصصین چینی و اروپایی راهبری می شده است. همزمان متخصصین سایر نقاط کشور نیز حضور داشتند. به مرور زمان دانش و تکنولوژی به متخصصین بومی منتقل شده است. با انتقال این دانش به نیروهای بومی زنجان متخصصین جدید در صنعت کاغذ کشور در استان زنجان ایجاد شده اند و در حال راهبری این واحد بزرگ تولید کاغذ کشور هستند وی اضافه کرد کاغذ تحریر تا کنون در کشور دورریز می شد در حالیکه هم اکنون قابلیت بازیافت آن در راشا کاسپین محقق گردیده است.

 

کارخانه ای به بزرگی و عظمت راشاکاسپین در صنعت کاغذ نمی شناسم

در حاشیه این بازدید، سجاد نباتچیان، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، صنعت کاغذ را یک صنعت مهم و پراهمیت عنوان کرد و گفت: متاسفانه این صنعت در کشور کمی عقب مانده است. کارخانه ای به بزرگی و عظمت راشاکاسپین در صنعت کاغذ نمی شناسم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه زنجان این شانس را داشت که این صنعت متکی بر بازیافت در زنجان مستقر شد و این شرکت از نظر اشتغال و در بازیافت کاغذ موثر واقع شده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه مدیران مجموعه دلسوز هستند، خاطرنشان کرد: توجه به فرایند بازیافت در شرکت دارای اهمیت است و مدیران شرکت می دانند با چه فرایندهایی مشکلات زیست محیطی شرکت را مدیریت کنند. صنعت کاغذ تیغ دولبه نیست و یک صنعت مفید محسوب می شود. در اروپای شمالی و اسکاندیناوی با این صنعت زنده هستند.

وی با بیان اینکه این صنعت برای توسعه جای زیادی دارد، اظهار کرد: این صنعت می تواند استفاده از پلاستیک را کاهش و یا حذف کند که این موضوع کمک محیط زیستی و بهداشتی مهمی برای مردم است.

 

ایجاد مرکز خلاقیت و نوآوری در شرکت راشا کاسپین ایرانیان

نیما ظهیریان، دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت نیز در این بازدید توجه به استارت آپ ها در این صنعت را مهم برشمرد و گفت: شاهد اقدامات توسعه ای مناسبی در این شرکت هستیم و بکارگیری استارت آپ های حوزه اقتصاد دیجیتال می تواند به اهداف مهم این صنعت و شرکت در استان زنجان کمک کند.

وی پیشنهاد ایجاد مرکز خلاقیت و نوآوری در شرکت راشا کاسپین ایرانیان را داد و گفت: فرهنگ‌جمع آوری زباله‌ در زنجیره تولید این شرکت وجود دارد که باید به آن اهمیت زیادی داد. قطعا چالش های زیادی در ابتدا وجود داشته و خواهد بود اما زنجان می تواند یک شهر پایلوت در این مهم باشد.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
 شاخص رفاه کشورها در سال ۲۰۲۱
خبر قبلی
راهیابی شطرنج باز زنجانی به اردوی تیم ملی شطرنج نابینایان و کم بینایان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست