1. اخبار استان
  2. بازگشائی مجدد گنبد سلطانیه و موزه های استان زنجان

کد خبر: 15811

بازگشائی مجدد گنبد سلطانیه و موزه های استان زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از بازگشایی مراکز تاریخی و گردشگری این استان با رعایت دستورهای بهداشتی خبر داد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ امیر ارجمند با بیان این مطلب، اظهار کرد: فعالیت بناهای تاریخی و مراکز گردشگری استان زنجان از اواخر اسفند سال گذشته بدلیل شیوع بیماری کرونا، متوقف شده بود. بناهای تاریخی و میراثی و مراکز گردشگری استان با توجه به مصوبه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا و هماهنگی انجام شده با وزارت میراث فرهنگی بازگشایی شد.

وی با بیان‌ اینکه این مراکز و بناها موظف به رعایت همه دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی کردن محیط با رعایت استانداردها و ضوابط هستند، اظهار داشت: در این اماکن باید از تجمع افراد در مقابل باجه‌های فروش بلیت و در ورودی و داخل بناها بویژه مکان‌های سربسته جلوگیری شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان یادآور شد: متناسب با فضای کالبدی در گنبد سلطانیه و اماکن تاریخی و موزه‌ها در سطح استان، ظرفیتی برای بازدید گردشگران تعیین شده و بیشتر از این ظرفیت پذیرش نخواهد شد.گردشگران با تجهیزات بهداشتی و رعایت فاصله فیزیکی می‌توانند از بناهای تاریخی و موزه‌های زنجان بازدید کنند.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان خاطرنشان کرد: فعالیت هتل‌ها و مراکز اقامتی زنجان نیز با ۵۰ درصد ظرفیت از سر گرفته شد.

وی افزود: مهمترین آثار تاریخی و باستانی استان زنجان شامل گنبد باشکوه سلطانیه، بازار زنجان، مجموعه رختشویخانه، مسجد جامع زنجان، مقبره قیدار نبی در خدابنده، آرامگاه احمد زهرنوش و امامزاده زیدالکبیر در ابهر است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بیمه بیکاری ایام کرونایی تا پایان هفته آینده واریز می‌شود
خبر قبلی
افزایش نسبی دمای هوا در اغلب مناطق استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست