1. اخبار شهرستان
  2. بازگشایی معابر پادگان در ایستگاه توقف…!

کد خبر: 1344

بازگشایی معابر پادگان در ایستگاه توقف…!

شهر زنجان با انبوهی از کار و پروژه آغاز نشده و بعضا آغاز شده ذخمی مواجه است که آینده این پروژه ها بعضا با هاله‌ای از ابهام مواجه خواهد بود.

به گزارش “همدلی‌‌زنجان”؛ اگر از پروژه‌های مهمی همچون سبزه میدان که محل اختلاف و دو دستگی در شهر زنجان شده و برخی با رویکرد فعلی آن در تامین منابع مالی و مسائل فنی همچون حجم انبوه فضاهای تجاری به شدت مخالف هستند، بگذریم پروژه‌های کوچک و بزرگ زیادی در گوشه و کنار این شهر با حرکت لاک پشتی جلو می‌روند!

یکی از اقداماتی که در سال های گذشته با کمک مجموعه معاونت عمرانی و مجموعه‌های دولتی در مدیریت شهری زنجان آغاز شد بازگشایی برخی معابر شهر در نقاط مختلف شهر بود. بازگشایی ورودی پونک، بازگشایی و تعریض ورودی شهرآراء و بازگشایی معابر منتهی به پادگان ارتش در شمال شهر زنجان از جمله مهم ترین پروژه ها در این بخش محسوب می شوند.

در چهار سال اخیر یکی از موفقیت هایی که در شهر زنجان حاصل شد بازگشایی محور شمال-جنوب با عقب نشینی بخشی از پادگان و ایجاد اتصال مهم ترافیکی از بلوار ۲۲ بهمن به شمال شهر و دسترسی به نواحی مسکونی در آن منطقه بود که هر چند در پشت پرده با دشواری های زیاد اما در ظاهر نسبتا سهل انجام شد!

دشواری از این جهت که به گفته استاندار وقت تمامی اقدامات و موافقت ها باید از عالی ترین مقامات کشوری اخذ شود و اقدامات پیچیده و زمان بر و دشواری را دارد و نسبتا سهل از این جهت که برخی از شهروندان اهمیت این دشواری را لمس نکردند و این مهم را اقدام بزرگی قلمداد نکردند.

اما در ادامه این بازگشایی ها مقرر بود مسیر غرب-شرق نیز از داخل پادگان عملیاتی شود که کلنگ آن در زمان افتتاح بازگشایی نخست به زمین زده شد اما تاکنون اطلاعاتی در خصوص پیشرفت فیزیکی پروژه ارائه نشده است.

در این خصوص تماس های مکرری با سعید عباسی، معاون عمرانی شهرداری زنجان گرفته شد که وی با بی اعتنایی به تماس ها حاضر به پاسخگویی نشد تا مشخص شود برخی شنیده ها مبنی بر توقف عملیات اجرایی در داخل پادگانو بروز اختلافات صحت دارد یا خیر!

در بازگشایی محور شمال-جنوب که هم اکنون شهروندان زنجانی از آن بهره مند هستند برخی شنیده ها حاکی از اختلافات زیاد مابین شهرداری و تیپ زرهی ارتش بود که ظاهرا هزینه های زیادی نیز به شهرداری زنجان بابت خواست ارتش تحمیل شده بود.

هم اکنون نیز شنیده می شود برخی اختلافات موجب توقف عملیات اجرایی پروژه شده و مشخص نیست از سال گذشته تا کنون چه اقداماتی در داخل پادگان برای ایجاد مسیر انجام شده و برخی مسئولان نیز احساس تکلیفی در این راستا نمی‌کنند!

در شرایط زمانی که شورای پنجم شهر زنجان در اواسط مرداد فعالیت خود را آغاز خواهد کرد برخی زمزمه ها از تغییر شهردار فعلی به گوش می رسد؛ به نظر می رسد انفعال مدیران فعلی شهرداری در خصوص پاسخ به مطالبات رسانه‌ها را می توان ناشی از همین زمزمه ها تفسیر کرد!

با این حال هر مسئولی تا روز آخر و ساعات پایانی مسئولیت خود باید پاسخگوی افکار عمومی باشد و شان و منزلت اجتماعی و جایگاه سازمانی وی تکلیف زیادی بر دوش وی دارد که بعضا شاهد نادیده شدن آن توسط مسئولان زنجانی هستیم!

با این انفعال سنگین در عملکرد و پاسخگویی مدیران شهرداری نیمه نخست سال جاری شهروندان زنجانی باید یک دوره گذار همراه با عدم پاسخگویی و شفاف سازی را سپری کنند!

آیا مسئولان بالادستی و دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در خصوص وظایف نظارتی خود عملکرد مناسبی داشته است؟

امید است مسئولان برای تحقق حقوق شهروندی و پذیرش جایگاه رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی و روشنگری افکار عمومی کمی احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند!

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مطالعات زیست محیطی شهرک صنعتی کهناب نهایی نشده است
خبر قبلی
کشف ۱ کیلو گرم تریاک در شهرستان ایجرود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست