1. اجتماعی
  2. باید برای برگزاری انتخابات خوب تلاش کنیم

کد خبر: 19895

باید برای برگزاری انتخابات خوب تلاش کنیم

استاندار زنجان گفت: اجرای قانون و تعامل لازمه یک انتخابات خوب است.

به گزارش همدلی‌زنجان، فتح‌اله حقیقی در جلسه ستاد انتخابات استان زنجان، اظهار کرد: سال ۹۸ و نیز در مرحله دوم انتخابات مجلس در سال ۹۹، انتخابات خوبی در استان برگزار کردیم و تلاش داریم تا انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری نیز به نحو احسن برگزار شود.
وی با بیان اینکه در انتخابات گذشته قانون به معنای واقعی اجرا شد و تعامل واقعی با هیات نظارت ایجاد و این موجب اعتماد شد افزود: در سایه این اعتماد انتخابات به خوبی برگزار شد. در انتخابات پیشرو نیز ادامه همان روند برای برگزاری یک انتخابات خوب مورد توجه است.
استاندار زنجان با تاکید بر آسیب شناسایی انتخابات گذشته افزود: اسیب شناسی باید به صورت عملیاتی باشد و نه شعاری و ظرف ۱۰ روز آینده نیز نتیجه وراهکار‌های آن ارائه شود.
حقیقی گفت: در بحث انتخابات شوراها، باید تمهیدی برای روستاهای که در دوره‌های گذشته کاندیدی نداشتند اندیشیده شود.  هیچ مسئولی حق ندارد به بهانه انتخابات از وظایف مقابله با کرونا شانه خالی کند.
استاندار زنجان با بیان اینکه در انتخابات پیش رو نیز تلاش خواهیم کرد ارکان انتخابات را پیاده کنیم گفت: باید دستوالعمل‌های لازم از زمان قبل از شروع انتخابات تا پسا انتخابات صادر و اقدامات لازم در این زمینه اجرا شود.
وی گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور توجه به سیستم الکترونیکی و بررسی مشکلات موجود در این زمینه حائز اهمییت است و در این خصوص مشکل فیبر نوری زنجان- طارم و نقطه کور محور تهم چورزق با نصب دکل تا زمان انتخابات رفع خواهد شد.  در حال حاضربرخورداری روستاها ی استان از اینترنت پرسرعت از ۶۵ به ۸۶ درصد رسیده و تلاش داریم این میزان تا پایان اردیبهشت به ۱۰۰ درصد افزایش یابد.
استاندار افزود: همه تلاش ما این است که با کمک و تعامل انتخابات ۱۴۰۰ به بهترین شکل برگزار شود و وظیفه ما حفظ و صیانت از آراء مردم است

معاون سیاسی استانداری زنجان نیز در این جلسه گفت: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و مراجعه حضوری به فرمانداری‌ها و بخشدار‌ها فقط برای ثبت نام قطعی و تحویل رسید نهایی خواهد بود.

مرادی افزود: بر اساس زمان‌بندی انجام شده و اطلاعیه شماره ۴ ستاد انتخابات کشور، ثبت نام از داوطلبان انتخابات شورا‌ها در شهر هااز روز چهارشنبه مورخ ۲۰ اسفند ماه امسال و در سطح روستا‌ها و تیره‌های عشایری از روز دوشنبه مورخ ۱۶ فروردین سال ۱۴۰۰ آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
دستگیری ۱۷ سارق و کشف ۱۲ فقره سرقت در ابهر
خبر قبلی
۲ دستگاه تنفس‌مصنوعی به بیمارستان بهمن زنجان اهدا شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست