1. اخبار شهرستان
  2. «بتن آر سی سی» جایگزین آسفالت در زنجان می‌شود

کد خبر: 5462

«بتن آر سی سی» جایگزین آسفالت در زنجان می‌شود

«بتن آر سی سی» جایگزین آسفالت در زنجان می‌شود

 

 

 

 

رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری زنجان گفت: برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها «بتن آر سی سی» جایگزین آسفالت در زنجان می‌شود.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ داود نوری با بیان این مطلب، اظهار کرد: بتن غلتکی بتنی است که در اجرای سازه‌های حجیم ( سدها؛ شالوده‌های بزرگ کاربرد دارد و برای اجرای آن از ماشین آلات راهسازی و عملیات خاکی استفاده می‌شود .

رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری زنجان با بیان اینکه به لحاظ تحریم و بحث التهابات ارزی که وجود دارد؛ نوساناتی در قیمت تمام شده آسفالت به وجود آمده است؛ تصریح کرد: از همین رو روند ثابتی برای قیر و‌ آسفالت وجود ندارد و در شهرداری برای اینکه بتوانیم حاشیه امن برای پروژه‌ها داشته باشیم؛ از «بتن آر سی سی» استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه امسال در دو معبر از «بتن آر سی سی» استفاده خواهد شد؛ افزود: در این نوع بتن ترکیبی از ویژگی‌های تکنولوژی بتن و خاک به کار گرفته شده و با استفاده از ماشین آلات ساخت سدهای خاکی حمل؛ پخش و متراکم شده از همین رو بتن‌ریزی سریعتر و هزینه اجرا به شدت کاهش می‌یابد.

نوری با اشاره به اینکه پیش از این قیمت آسفالت ارزان‌تر بود و استفاده از آن به صرفه‌تر؛ تصریح کرد: با توجه به کارآیی بالای بتن از این نوع مصالح استفاده می‌شود.

رییس  سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری زنجان در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا پیش از این از بتن «بتن آر سی سی» در معابر استفاده نشده است؛ اضافه کرد: پیش از این؛ این نوع بتن جواب پس نداده بود؛ از همین رو استفاده از آن یک ریسک محسوب می‌شود؛ اما امروز شاهد این هستیم که در آزادراه‌ها نیز از این نوع بتن استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه در دراز مدت استفاده از این نوع بتن موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد؛ تصریح کرد: البته باید برای این امر زیرساخت‌ها را اصلاح کنیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۷۳۰ شغل در سال گذشته توسط بهزیستی استان، ایجاد شد
خبر قبلی
بهسازی پارک‌های زنجان ۷۰ درصد پیشرفت دارد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست