1. اخبار استان
  2. بحران مدیریت، مهمترین ابر چالش امروز کشور است

کد خبر: 1659

بحران مدیریت، مهمترین ابر چالش امروز کشور است

 

بحران مدیریت، مهمترین ابر چالش امروز کشور است

ارتباط موثر و تعاملی و دو سویه بین مرکز و استان‌ها وجود ندارد

 

 

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به مشکلات مهم موجود در کشور، گفت: بحران مدیریت، مهمترین ابر چالش امروز کشور است.

 

 

 

شهرام طهماسبی در گفت‌و‌گو با همدلی‌زنجان، با بیان اینکه بحران مدیریت در کشور بسیار ضروری تر از بحران های دیگر است، اظهار کرد: بحران مدیرین از بحران‌هایی همچون آب، انرژی، اشتغال و معیشت مهم‌تر هستند و البته شاید این بحران‌ها خود معلول بحران مدیریتی در کشور محسوب می‌شوند.

وی به مشکلات موجود در حوزه مدیریتی کشور اشاره کرد و افزود: در زمینه جذب نیروهای کیفی و همچنین در به کارگیری مدیران مشکلاتی در کشور وجود دارد که این دو موضوع امروز مهمترین مسئله مدیریتی کشور است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه مشکل اصلی امروز کشور بخش اقتصادی عنوان شده است، یادآور شد: در تحقق اهداف ترسیمی برای این مهم نیز با مشکلاتی همچون ناهماهنگی بین وزارتخانه و سازمان ها، نبود ارتباط موثر و تعاملی و دوسویه بین مرکز و استان ها، یک طرفه بودن ارتباط دستگاه ها از سمت مرکز، یکبارچه نبودن سیستم فرماندهی مدیریت ارشد استان و تسلط کامل بر همه حوزه ها و بخش ها برقرار نیست.

وی با بیان ایتکه بسیاری از مدیران در کشور با دانش مدیریت بیگانه هستند، افزود: ناکارآمدی بسیاری از مدیران به واسطه بیگانگی با دانش مدیریت، نبود یک سیستم شایسته سالار در انتخاب و گزینش مدیران

و نبود یک سیستم منسجم آموزش و برورش و هدایت توسعه گرا برای مدیران از جمله چالش های موجود است.

طهماسبی با بیان اینکه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به عنوان نظام هدایت استان اختیارات لازم را برای پیشبرد برنامه های استان ندارد، خاطرنشان کرد: حتی تفکیک نظام مندی بین وظایف ملی و استانی صورت نگرفته و به همین دلیل بسیاری از طرح ها و برنامه ها به مرحله عملیاتی شدن نمی‌رسند. در این راستا استان‌ها که می بایست خواستگاه حرکت‌های توسعه ای در کشور باشند در مسایل ابتدایی و اولیه خود گرفتارند.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه یک بانک اطلاعاتی از افراد توانمند و دارای صلاحیت مدیریت را در اختیار نداریم، یادآور شد: واحد بایش و نظارت بر عملکرد مدیران و کمیته انتخاب و گزینش مدیران را نداریم که از ضعف ها این حوزه محسوب می‌شود.

وی به دیدار خود با رئیس سازمان اداری-استخدامی کشور اشاره کرد و گفت: در این دیدار تقاضا شد از تفکیک حوزه توسعه منابع انسانی از سازمان ممانعت شود چون به نفع هیچیک از دو دستگاه نخواهد بود. همچنین تقاضا داریم جلوگیری از تضییع حقوق مردم و کنترل فساد در دستگاه ها از طریق توجه ویژه به دولت الکترونیک است.

طهماسبی با بیان اینکه همانگونه که به سلامت جسمانی مردم در قالب نظام سلامت توجه شد باید به سلامت نظام اداری هم بایست توجه ویژه شود، خاطرنشان کرد: این مهم باید برای برای جلوگیری از تنزل سرمایه‌های اجتماعی، تنزل اخلاق در جامعه و به تبع آن جلوگیری از گسترش ناهنجاری های اجتماعی انجام شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اجرای طرح آموزش «نماز کلید بهشت» برای سواد آموزان زنجانی
خبر قبلی
اعتلای صنعت برق کشور با یکپارچگی شرکت‌های توزیع برق و برق منطقه‌ای
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست