برای هر زنجانی بیش از یک کتاب در کتابخانه های استان موجود است

برای هر زنجانی بیش از یک کتاب در کتابخانه های استان موجود است

افزایش بیش از ۹۳ درصدی کتابخانه های عمومی در کشور

براساس آخرین انتشار سالنامه آماری، تعدادکتابخانه‌های عمومی کشوردر طول ده سال گذشته یعنی  در سال ١٣٩۵، نسبت به سال ١٣٨۵، ٩٣,۵ درصد افزایش یافته است به طوری که از ١٧٢٩ کتابخانه در سال ١٣٨۵، به ٣٣۴۶ کتابخانه در سال ١٣٩۵ رسیده است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ مطابق با آمار ارائه شده در سایت  مرکز آمار ایران، استان‌های تهران با ٢٩٧ کتابخانه عمومی، اصفهان با ٢٩۵، خوزستان با ٢١۶، فارس با ٢١٣ و خراسان رضوی با ٢٠۴ کتابخانه، بیشترین کتابخانه‌های عمومی کشور را دارا هستند و استان‌های قم با ٣٩ کتابخانه عمومی، ایلام ۴٨، لرستان ۵٢، خراسان شمالی ۶٢ و چهار محال بختیاری با ۶٣ کتابخانه عمومی نسبت به استان‌های دیگرکشور کمترین تعداد کتابخانه‌ها را دارا می‌باشند.

تعداد عضو کتابخانه‌های عمومی کشور در سال ١٣٩۵، نسبت به سال ١٣٨۵، ٢,٢ برابر شده که از رشد ١٢٠ درصد برخوردار شده است و به‌ازای هر ٧١٠ نفر عضو، یک کتابخانه در کشور وجود داشته است.

در سال ١٣٨۵ به‌ازای هر نفر عضو حدود ٩ کتاب در کتابخانه‌های کشور وجود داشته که در سال ١٣٩۵، به ١٢ کتاب به‌ازای هر عضو رسیده است.

در سال ١٣٩۵، به‌ازای هر فرد ایرانی در کتابخانه‌های عمومی کشور،  ٠,٢٢ (٢.٢ دهم) کتاب وجود داشته که در سال ١٣٩۵ به ٠.۵٢ (۵.٢ دهم) کتاب رسیده است.

برای هر شهروند یزدی ١,٧۵ کتاب، سمنانی ١.۵٢ کتاب، زنجانی ١.٢٠ کتاب، خراسان جنوبی ١.٠۵ کتاب و چهارمحال بختیاری ٠.٩۶ (٩.۶ دهم) کتاب، در کتابخانه‌های عمومی این استان‌ها وجود داشته که جزوه استان‌های بیشترین کتاب نسبت به فرد در بین استان‌ها و برای هر شهروند تهرانی در کتابخانه‌های عمومی این استان ٠.١٩ (١.٩ دهم) کتاب، سیستان و بلوچستان ٠.٢٣ (٢.٣ دهم) کتاب، قمی ٠.٣۴ (٣.۴ دهم) کتاب، لرستانی با ٠.٣۵ (٣.۵ دهم) کتاب، هرمزگان با ٠.٣۶ (٣.۶ دهم)کتاب جزو استان‌های با کمترین کتاب نسبت به هر فرد در کتابخانه‌های عمومی در بین استان‌ها دیگر کشور، بوده‌اند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بیماری‌های قلبی و عروقی مهم‌ترین عامل مرگ و میر زنجانی‌ها!
خبر قبلی
مصوبات شورای اسلامی شهر زنجان به مردم اطلاع رسانی شود!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست