برداشت بیش از ۴۵ هزار تن زیتون از باغات بارده شهرستان طارم آغاز شد

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم از آغاز برداشت زیتون در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: محصول زیتون با سطح زیر کشت ۲۰ هزار و ۱۸۶ هکتار بالاترین سطح زیر کشت را در بین تمام محصولات زراعی و باغی شهرستان به خود اختصاص داده است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ مجتبی اسکندری با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۵ هزار هکتار از باغات زیتون شهرستان طارم بارده است و مابقی باغات جوان غیربارده را شامل می‌شود، عنوان کرد: این شهرستان با بیش از ۲۰ درصد سطح زیر کشت و سهم۴۰ درصدی در تولید زیتون کشور، جایگاه نخست را از نظر سطح و تولید زیتون در کشور داراست و بسیاری از تولیدکنندگان برتر زیتون کشور همه ساله از این شهرستان معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برداشت زیتون در شهرستان طارم همه ساله با برداشت زیتون کنسروی از نیمه دوم شهریور ماه آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۴۵ هزار تن زیتون از باغات بارده این شهرستان برداشت شود.

اسکندری با اشاره به فعالیت ۸ هزار و ۷۰۰ بهره‌بردار زیتون در شهرستان طارم بیان داشت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد زیتون طارم به صورت کنسروی برداشت می‌شود، امسال حدود ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن محصول برای فرآوری کنسروی برداشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به فعالیت ۴۵۰ هزار نفرروز در زمینه برداشت زیتون در این شهرستان افزود: طبق برآوردهای انجام گرفته پیش‌بینی می‌شود امسال درآمد ناخالص حاصل از برداشت کنسروی زیتون در شهرستان طارم به ۱۸۹ میلیارد تومان برسد.  

وی زرد زیتون، روغنی، شنگه، ماری و گلوله زیتون را از جمله داخلی زیتون مورد کشت در شهرستان طارم برشمرد و تصریح کرد: رقم زرد زیتون با ۹۰ درصد سطح زیر کشت بیش‌ترین سطح را در بین ارقام زیتون این شهرستان دارد و از ارقام خارجی کشت شده در شهرستان نیز می‌توان به کنسروالیا، مانزانیلا، کرونائیکی و آربکین اشاره کرد که به دلیل خصوصیات مطلوبی همچون سازگاری با منطقه و عملکرد بالا در حال کشترش هستند.

اسکندری عنوان کرد: با توجه به عدم استفاده از سموم شیمیایی در زمان تشکیل میوه تا زمان برداشت محصول زیتون در شهرستان طارم و استفاده اصولی از کودهای شیمیایی، دامی و کمپوست و… محصول تولیدی از نظر باقیمانده سموم و کودهای شیمیایی در حد مجاز و استاندارد قرار داشته و همین موضوع سبب شده زیتون تولیدی این شهرستان طرفداران زیادی در داخل و خارج از کشور داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه زیتون تولیدی این شهرستان همه ساله به اقصی نقاط کشور از جمله استان‌های گیلان، قزوین، تهران، قم، مرکزی، همدان، تبریز، مازندران و گلستان به صورت کنسرو زیتون ارسال می‌شود، اضافه کرد: همچنین در زمینه صادرات خارج از کشور نیز کشورهای عراق، روسیه، پاکستان و افغانستان بازارهای هدف صادرات زیتون کنسروی طارم به شمار می‌روند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ضرب و شتم مامور شهرداری زنجان در حین انجام وظیفه
خبر قبلی
تمامی استان‌های کشور درگیر قاچاق چوب هستند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست