1. اجتماعی
  2. برگزاری جشنواره روستا بازگشت به داشته های داخلی است

کد خبر: 5607

برگزاری جشنواره روستا بازگشت به داشته های داخلی است

برگزاری جشنواره روستا بازگشت به داشته های داخلی است

فرهنگ روستایی پایه فرهنگی دارد که باید به نسل جوان ارائه شود

 

 

 

 

 

معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری جشنواره روستا در استان زنجان، گفت: برگزاری جشنواره روستا بازگشت به داشته های داخلی است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ ناصر زرگر در حاشیه جشنواره روستا در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فرهنگ روستایی پایه فرهنگی دارد، اظهار کرد: هیچ فرهنگ نامناسبی در فرهنگ روستایی کشور وجود ندارد و توجه به فرهنگ روستایی توجه به داشته های داخلی مطابق با سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده و باید این فرهنگ و داشته ها نیز به نسل جوان ارائه شود.

 

 ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری

وی از برنامه های دولت برای توسعه مناطق روستایی گفت و افزود: در مجموع حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری در نظر گرفته شده است. نخستین منبع توسط صندوق توسعه کارآفرینی تسهیلات به خانوار روستایی ارائه می شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه میراث ناملموس برپایه فرهنگ، رسوم و آداب اصیل مناطق جغرافیایی کشور شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: ایران جزو کشورهایی است که بیشترین اقلیم را داریم و این تنوع اقلیمی روش های درمانی متعددی را شکل داده است. کویرهای کشور؛ موسیقی؛ البسه؛ رقص و … همه و همه در واقع یک نوع فرهنگ غنی روستایی است و پرداختن به میراث ناملموس زمینه توجه به خلاقیت و توسعه کارآفرینی را فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور بیشتر شهری است و به مناطق روستایی توجه مناسبی نشده است، اظهار کرد: سال گذشته نمایشگاهی داشتیم که ۱۱۰ گروه محلی استان در آن حضور داشتند و همه نواهای بومی استان در آن به نمایش گذاشته شد.

 

برگزاری استارتاپ منطقه‌ای

زرگری در ادامه برگزاریاستارتاپ‌های روستایی مختلف اشاره کرد و گفت: از یکشنبه آینده نیز استارتاپ منطقه‌ای در حوزه‌های مختلف برگزار خواهد شد که مختص چند استان شمالغرب است. همچنین راه‌اندازی«دیجیروستا» و راه‌اندازی «دهکده روستا» در ۱۲ استان برنامه ریزی شده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سازمان های مردم نهاد رکن سوم توسعه در جامعه هستند
خبر قبلی
جشنواره روستا یک واقع فرهنگی اثرگذار در استان زنجان است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست