1. اخبار استان
  2. بزرگترین سینی مسی جهان در زنجان ساخته شد

کد خبر: 9653

بزرگترین سینی مسی جهان در زنجان ساخته شد

مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: بزرگ ترین سینی مسی جهان به سفارش امیر یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس به طول سه متر در زنجان ساخته شد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ یحیی رحمتی، با بیان این مطلب، اظهار کرد: بزرگترین سینی مسی جهان به طول  ۳ متر و عرض ۳۲/۱ متر به سفارش امیر یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس در زنجان ساخته شده است. کبر قزلباش سازنده این سینی گفته است که تا کنون سینی با این ابعاد با متریال مس در دنیا ساخته نشده است .

وی با بیان اینکه اکبر قزلباش سازنده ۵۱ ساله این سینی مسی است، افزود: در ساخت این سفارش از ۴ ورق مسی به قطر ۸ میلیمتر استفاده شده که برای نخستین بار با جوش برنج ساخته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طرح های کنده کاری صورت گرفته بر روی این سینی بزرگ، ذهنی بوده و ساخت آن ۳۸ روز بطول انجامیده است، یادآور شد: به گفته این صنعتگر زنجانی ۷ سفارش از این سینی در سه ابعاد مختلف ۱۳۲ سانتی متر در سه متر، ۱۱۲سانتی متر در ۲۶۲ سانتی متر و ۱۰۰ سانتی متر در ۲۴۲ سانتی متر ساخته خواهد شد . وزن این سینی بزرگ بدون دسته ۲۸۵ کیلوگرم و با دسته ۳۳۵ کیلوگرم است.

گفتنی است جوشکاری با برنج بر روی ورق مس با ضخامت کمتر متداول است ولی با ضخامت ۸ میلیمتر برای نخستین بار در زنجان صورت گرفته است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
رسانه ها نقش مؤثری در پویایی و شتاب بخشی جامعه دارند
خبر قبلی
افتتاح همزمان ۵۰ طرح  بهداشتی – درمانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست