بند ۹ با نظر ۹ عضو شورا به تاریکخانه پارلمان شهری رفت!

بند ۹ با نظر ۹ عضو شورا به تاریکخانه پارلمان شهری رفت!

مزه شیرین حضور اعضای شورا در ارجاع کارهای شهرداری زنجان!

 

 

جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان در بیست و پنجمین جلسه ۹ لایحه داشت که نهمین لایحه آن بدور از روشنگری رسانه ها به تاریکخانه شورا رفت.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ روز سه شنبه پنجم دی ماه جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان و ۹ عضو شورای اسلامی شهر برگزار شد که تصویب چند طرح مهم ارائه شده توسط کمیسیون معماری-شهرسازی شورا در کنار سخنان قابل تامل مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان تا تصمیم هیئت رئیسه شورا برای عدم قرائت بند ۹ از لوایح پیشنهاد در حضور خبرنگاران و همچنین علاقه برخی از اعضای شورا برای حضور در کمیته ارجاع کار و پروژه های شهرداری به مشاوران نشان از برگزاری یکی از جلسات مهم شورا در سال جاری داشت.

این جلسه با نطق قبل از دستور احمد نصیری، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان که با کنایه به برخی نمایندگان مردم استان در مجلس و انتقاد از دستگاه های خدمات رسان در خصوص شهرداری آغاز شد.

سخنانی که بسیار قابل تامل بود، چرا که یک دستگاه خدمات رسان برای انجام وظایف قانونی خود دنبال تامین منابع مالی از مدیریت شهری است و اینکه برخی نمایندگان مجلس در استان به جای پرداخت به تسهیل قوانین برای توسعه استان، شهر زنجان و کشور به صورت مستقیم و مستمر در انتصاب مدیران اجرایی دخالت می‌کنند!

 

 

شاهد برخی لابی گری ها و تلاش برای انتصابات مدیریتی توسط نمایدگان هستیم!

نصیری در این جلسه با بیان اینکه برخی قوانین در کشور و استان نه تنها عامل توسعه نیستند، بلکه مانع توسعه شده‌اند و نمایندگان مجلس باید برای تسهیل آن تلاش کنند، افزود: گاهی شاهد برخی لابی گری ها و تلاش برای انتصابات مدیریتی توسط نمایدگان هستیم، این شرایط برازنده نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان به بروز مشکل نشتی آب در زیرگذر پل سیدالهشداء اشاره کرد و یادآور شد: دلیل این نشتی عدم وجود کابل شبکه جمع آوری آب شهری بوده که بر عهده آب و فاضلاب شهری است، اما با تمامی پیگیری های صورت گرفته توسط مدیریت شهری پاسخی برای برطرف شدن مشکلات دریافت نشده است.وی با اشاره به وظایف دستگاه های خدمات رسان در شهر زنجان، گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان زنجان به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کنند.  متاسفانه این دستگاه ها برای انجام وظایف ذاتی خود درخواست انعقاد تفاهم نامه با شهرداری زنجان را دارند که در واقع برای انجام وظایف خود باج بگیرند!!

 

وقتی مردم از آموزش رایگان هلال احمر استقبال نمی‌کنند!

بعد از سخنان رئیس شورا، سخنان مدیرعامل جمعی هلال احمر نیز قابل تامل بود. اینکه مردم از آموزش های رایگان این مجموعه استقبال نمی کنند! و تلاش برای همراهی و کمک در این مسیر توسط منتخبان مردم..!

مشخص نیست این مجموعه در راستای انجام وظایف خود چه زمانی اطلاع رسانی و فعالیت رسانه ای فراگیر و مناسب انجام داده که حال مدعی عدم استقبال شهروندان زنجانی است! به نظر می رسد برخی خلاء های مدیریتی و عدم توجه کافی به اطلاع رسانی و فعالیت حرفه ای رسانه ای ابتدا از درون دستگاه ها آغاز و سپس نسبت به گلایه و کار تیمی برای آگاهی مردم اقدام شود.

 

بعد از پرسش و پاسخ نماینده ای – مدیر اجرایی، مدیر و همراهان هلال احمر از جلسه خارج شدند تا لوایح پیشنهادی در صحن علنی شورا طرح و بررسی شود.

کمیسیون معماری-شهرسازی کمیسیون فعال این جلسه رسمی بود چرا که دو تا طرح ارائه کرد که یکی از آن ها با اکثریت آراء موافقت شد و دومی هرچند اعضا با کلیات موافق بودند اما جهت بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شد.

طرح نخست در خصوص خط گردشگری یا کریدور گردشگری در شهر زنجان بود. طرح دوم نحوه تامین پارکینگ تجاری های خطی بود که هرچند کلیات آن مورد موافقت اعضای شورا بود اما جزئیات آن مورد اختلاف بود که به کمیسیون ارجاع شد. در واقع طرح دوم با تشکیل کارگروهی در این راستا موافقت شد.

اما در ادامه یکی از لوایح دارای نکات جالبی بود. معرفی نماینده برای شیوه ارجاع کار به مشاوران حضور جهت در جلسات مربوطه بود که برخی از اعضا معتقد بودند همه اعضا در آن حضور داشته باشند! به نظر می رسد جلسات این کمیته شیرینی زیادی دارد!

با تمام چانه زنی‌های اعضای شورا در خصوص لوایح، بند ۹ از لوایح پیش بینی شده برای صحن علنی با تصمیم اعضای شورا قرائت نشد تا در جلسه ای به غیر از حضور خبرنگاران طرح شود. به نطر می رسید این لایحه مربوط به گزارش کمیسیون نظارت و ارزیابی و یا مربوط به برخی از واگذاری ها به بخش خصوصی در راستای برون سپاری امور بوده باشد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پیش‌بینی صادرات ۱۳ میلیون دلاری صادرات فرش دستباف از استان زنجان
خبر قبلی
اسکان اضطراری در شهر زنجان باید پیش‌بینی شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست