1. اخبار استان
  2. بهار ۱۳۹۷، بهار تولید داخلی

کد خبر: 4141

بهار ۱۳۹۷، بهار تولید داخلی

بهار ۱۳۹۷، بهار تولید داخلی

 

 

 

✍️ رضا ملایی-رئیس شورای اسلامی استان زنجان

 

هر سال در نخستین لحظات سال نو، رهبر معظم انقلاب مسیر حرکت یکساله‌ کشور را مشخص می‌کنند. امسال حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مد ظله العالی)، سال ۱۳۹۷ را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند. عنوانی که نشان دهنده اهمیت توجه به کار و کارگر ایرانی و تولید داخل و حمایت از آن است.
رهبرمعظم انقلاب بارها بر عناوینی همچون «ایجاد استقلال اقتصادی و سیاسی»، « ایجاد کار و اشتغال»، «افزایش ابتکارات تولیدکنندگان»، « افزایش ثروت ملی»، « کاهش تورم» و «کنترل نقدینگی» تاکید کرده اند و بی شک برای ارتقای اقتصاد ملی و رسیدن به پیشرفت همه جانبه، گریزی از مصرف کالای داخلی نیست. از این رو باید با حمایت از تولیدکنندگان داخلی و کالای ایرانی تلاش کرد چرخه اقتصاد کشور بر مدار پیشرفت قرار گیرد
در همین راستا حمایت از خرید کالای ایرانی، فرهنگ سازی و آموزش با تکیه بر جوانان برومند و توجه به خودباوری امری بایسته است و خرید کالای ایرانی می تواند به مثابه پادزهری در برابر آسیب ها و آفت های مختلف باشد
دستگاه ها و شرکت های دولتی و مردم می توانند نقشی بسیار مهم را عهده دار شوند که مهمترین آن ها خرید کالاهای تولید داخلی است و این مساله نشانگر آن است که حمایت از کالای ایرانی وظیفه هم مسئولان و هم مردم است.
در استان عزیزمان زنجان باید توجه ویژه ای به صنایع تبدیلی در حوزه معادن و کشاورزی داشت چرا که خام فروشی در حوزه اکتشافات و همچنین صنایع تبدیلی و تکمیلی؛ حلقه مفقوده هستند و پتانسیل بالایی در حوزه اشتغال و مدیریت منابع دارند. از طرفی دیگر صنایع دستی و تولیدات محلی در حوزه گردشگری نیازمند توجه ویژه ای است که با توجه به داشته های فراوان استانمان می تواند اهرم محرک اقتصادی و اشتغالزایی باشد منتهی به شرطی که از حوزه شعار و مانور رسانه ای خارج شویم و عملگرا باشیم.

رونق تولیدات داخلی وابسته به پارامترها و متغیرهای متعددی بوده که نیازمند مدلسازی علمی و منطقی است در این میان جای خالی دانشگاهیان به وضوح مشاهده می شود و اهمیت ارتباط دانشگاه با صنعت تولید یک امری غیر قابل انکار است.

بدین منظور آنچه در این میان از همه کلیدی تر است، خودباوری و حمایت راسخانه از کالای ایرانی بوده و باید برخی نگاه های نادرست نسبت به کالای ایرانی را از ذهن ها زدود و این کار نیازمند حمایت و برنامه ریزی مدون برای افزایش کیفیت کالای داخلی و همچنین نگاه ویژه به قاچاق کالای خارجی است که یکی از مزیت های آن جلوگیری از خروج ارز است و رونق چرخه اقتصاد داخلی است.
در جوامعی که اقتصاد ضعیف و بیمار دارند با توجه به افزایش نرخ بیکاری میزان آسیب پذیری نیز افزایش یافته و درصد آسیب های اجتماعی روندی صعودی پیدا می کنند از این رو دولت و مجلس ارکان اصلی مدیریت ترازوی کالای مصرفی بوده و باید تدبیری بیاندیشند تا کفه واردات کالای خارجی پایین و کفه کیفیت کالای داخلی بالاتر رود.
سه ضلع مثلث حمایت از تولید داخلی یعنی دولت، مردم و تولید کنندگان باید با شناخت دقیق از نقش و وظایف خود، با بهترین شکل ممکن بستر را برای رونق تولید داخل و اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی هموار کنند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
توزیع ۷۰۰ تن برنج طی تعطیلات نوروز۹۷ در زنجان
خبر قبلی
استارتاپ‌ها در حال ساختن آینده اقتصاد ایران هستند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست