1. اجتماعی
  2. بهبود فرایند رسیدگی به پرونده های قضایی در استان زنجان

کد خبر: 13180

بهبود فرایند رسیدگی به پرونده های قضایی در استان زنجان

رئیس دادگستری استان زنجان با اشاره به بهبود فرایند رسیدگی به پرونده های قضایی در استان، گفت: خوشبختانه زمان رسیدگی به پرونده ها در استان ۱۷ درصد کاهشی بوده است.

به گزارش همدلی زنجان؛ حجت‌الاسلام اسماعیل نیارکی با بیان این مطلب، اظهار کرد: حضرت صدیقه کبرا سلام‌الله علیها الگوی برجسته و شاخصی برای زنان و مردان در همه تاریخ بوده و زندگی حضرت زهرا(س) الگویی برای ما در مبارزه با ظلم و ایستادگی در مقابل ظالم است و کوتاه نیامدن در این حوزه می‌تواند برای ما سرمشق خوبی باشد.

وی به موضوع اعتماد‌سازی در جامعه و به ویژه ارتباط گیری با نخبگان تاکید کرد و افزود: در ارتباط با مردم چند برنامه داریم که یکی از این برنامه‌ها طرح هر مسجد یک حقو‌قدان بوده که یکی از مظاهر ارتباط گیری با مردم است.

رئیس دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌های دیدار چهره به چهره با مردم و حضور در بین مردم استان خروجی خوبی داشته است یادآور شد: در دادگستری زنجان در قالب دیدار مردمی در ده ماهه امسال بیش از ۳ هزار ۵۰۰ ملاقات چهره‌ به‌ چهره مردمی برگزار شده است.

وی دیدار با نخبگان را استفاده از فرصت‌های موجود دانست و افزود: ما نیازمند حرکت رو به جلو هستیم و اساس تحول نیز همین است.
حجت‌الاسلام نیارکی با بیان اینکه با حرکت رو به جلو تحول ایجاد می‌شود عنوان کرد: شنیدن نظرات و حرف‌های نخبگان ارزشمند بوده و باید ما مسئولان برای نخبگان وقت بگذاریم چرا که حرف‌های نخبگان بسیار ارزشمند است.

وی با تاکید براینکه باید به توصیه‌های گام دوم عمل کنیم افزود: عدالت جزو توصیه چهارم این گام است و این بحث از انتظار مردم بوده و باید این انتظار مردم را بتوانیم خوب پاسخ دهیم و اگر نتوانیم انتظارات مردم را برآورده کنیم در رسیدن به هدف تعالی خواهیم ماند.

رئیس دادگستری استان زنجان با تاکید براینکه از پیشنهادات نخبگان در حوزه دادگستری استقبال می‌کنیم افزود: وظیفه و تکلیف داریم به پیشنهادات نخبگان توجه کرده و جایگاه عدلیه را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه خروجی کار یعنی اجرای صحیح عدالت که از اولویت‌های مهم قوه قضائیه می باشدافزود: امروز قوه قضائیه در سایر امورات مختلف اعم از تولید و صنعت ورود کرده و سازمان بنام ستاد اقتصادی را تشکیل داده و ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه نیز کاملا فعال است.

حجت‌الاسلام نیارکی خاطر نشان کرد: با صنعت‌گران استان دیدارهای متعددی در طول سال داشتیم و ما حصل این جلسات امسال توانستیم چهار واحد صنعتی تعطیل شده به مدت طولانی را به چرخه تولید برگردانیم که در این واحدها ۵۰۰ نفر مشغول بکار شدند.
وی عنوان کرد: در هر ماه از ۶،۵ واحد صنعتی بازدید می‌کنیم و مشکلات آنها را از نزدیک بررسی کرده و حل و فصل می‌کنیم.

رئیس دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه دادگستری در حقوق عامه ورود پررنگی داشته است افزود: در حوزه تحول، قوه قضائیه اراده عمل کردن را پیش گرفته است.

وی در ادامه به جنایت آمریکا در شهادت رساندن سردار سپهبد سلیمانی افزود: این شهید بزرگوار ارتباط نزدیکی با مردم داشتند و در نهایت به آن درجه رفیع شهادت رسیدند و رفتار و شخصیت‌های این شهید بزرگوار برای ما الگوی کاملی بوده و باید رفتار و کردار این شهید را سرمشق خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام نیارکی در مورد ایجاد موسسات داوری در استان بیان کرد: ما در گذشته هیچ موسسه‌ای در استان نداشتیم اما در حال حاضر ۲۶ موسسه ثبت شده و ۴ موسسه هم در سیر مراحل قانونی است که به چرخه فعالیت وارد شود.

وی با بیان اینکه از ۳۷۷ پرونده‌ای که توسط موسسات داوری شده بررسی شده تنها به یک پرونده اعتراض شده است افزود: همه پرونده‌ها به سازش خاتمه پیدا کردند.

رئیس دادگستری استان زنجان به موضوع طولانی شدن زمان رسیدگی و اجرای حکم نیز اشاره و بیان کرد: اطاله دادرسی و طولانی شدن یکی از چالش‌های ما بود و از تاکیدات همیشگی رئیس قوه

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بخشی از برج و باروی تاریخی شهر زنجان مرمت و احیا شد
خبر قبلی
ادارات زنجان فردا پنجشنبه تعطیل است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست