بهره‌مندی ۸۰ بیمار اسکیزوفرن از خدمات مرکز شبانه‌روزی بهزیستی زنجان

بهره‌مندی ۸۰ بیمار اسکیزوفرن از خدمات مرکز شبانه‌روزی بهزیستی زنجان

 

 

 

 

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه از سال ۱۳۸۱ امور مراقبتی و توانبخشی و نگهداری بیماران روانی مزمن به بهزیستی کشور واگذار گردیده است افزود : در حال حاضر تعداد ۸۰ بیمار اسکیزوفرن از خدمات مرکز شبانه روزی بهزیستی زنجان بهره مند می گردند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان ، محمد محمدی در مراسم روز جهانی اسکیزوفرنی گفت: روان‌گسیختگی یا اسکیزوفرنی یک اختلال روانی است که مشخصه آن از کار افتادگی فرایندهای فکری است و پاسخگویی عاطفی ضعیفی بهمراه است.

وی اظهار نمود: تا کنون بالغ بر ۲ هزارو ۶۷۸  پرونده  بیماران روانی مزمن در بهزیستی استان تشکیل شده است که تعداد قابل توجهی از این آمارمربوط به بیماران اسکیزوفرنی است

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از هر ۱۰۰۰ نفر تقریبا ۷ نفر در طول زندگی به اسکیزوفرنی مبتلا می شوند خاطر نشان کرد: با توجه به تاثیر شدید اثرات این بیماری در جامعه و خانواده و اهمیت این موضوع در جهان و کشورها ، سازمان بهداشت جهانی ۲۴ می را روز جهانی اسکیزوفرنی نامگذار کرده است.

محمدی تصریح نمود: اولین بار در سال ۱۳۸۳ در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان بیماران روانی مزمن که به تایید کمیسیون پزشکی بهزیستی رسیده باشد بعنوان  معلول اعصاب و روان جزء گروه های معلولان قرار گرفته و نیز از تمام حقوق و مزایای این قانون بهره مند می گردند.

وی قطع رابطه عاطفی ، گوشه نشینی ، عدم تمرکز ، توهم و هذیان را از مهمترین علائم این بیماری برشمرد و یادآور شد: در اکثر موارد بیماری اسکیزوفرنی  از دوران نوجوانی آغاز می گردد و پس از بلوغ ظاهر می شود و گاها” تا سنین بالا ادامه پیدا می کند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۲۵۰ نفر از خدمات مراقبتی توانبخشی در مراکز شبانه روزی بهره مند می گردند افزود: اختصاص یارانه دولتی برای هر فرد بیمار روانی، پاسخگوی هزینه‌های آنها در مراکز اعصاب و روان نیست.

وی گفت: تعداد ۳۵ نفر در مرکز روزانه آموزشی توانبخشی بیماران روانی مزمن ، تعداد ۵۰ نفرازبیماران روانی مزمن از خدمات ویزیت در منزل و ۵۲ نفر نیز از خدمات کارگاه های حمایتی تحت نظارت بهزیستی زنجان بهره مند می گردند.

وی با اشاره به وجود دو مرکز توانبخشی شبانه روزی اعصاب و روان  در استان زنجان ادامه داد: شرط پذیرش این بیماران  تشکیل پرونده درحوزه توانبخشی ودرخواست خانوادها ویاارجاع قضائی برای بیماران مجهول الهویه میباشد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۴ راه برای مقابله با یک همکار سمی
خبر قبلی
پرواز حجاج زنجانی بدون هیچ مشکلی از فرودگاه زنجان انجام می شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست