1. اخبار استان
  2. بهره برداری از دستگاه فرآوری گل محمدی در شهرستان طارم

کد خبر: 26593

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

بهره برداری از دستگاه فرآوری گل محمدی در شهرستان طارم

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان به بهره برداری از دستگاه فرآوری گل محمدی برای اولین بار در شهرستان طارم در راستای اجرای طرح منظومه روستایی اشاره کرد و گفت:

به گزارش همدلی‌زنجان؛ رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح کشت گل محمدی برای اولین بار درشهرستان طارم در فروردین سال ۱۴۰۰ باهمکاری طرح منظومه روستایی و اداره جهادکشاورزی به وسعت ۵ هکتار در روستای دستجرده کشت گردید و در فروردین سال ۱۴۰۱به بهره برداری رسید و در همین راستا دستگاهای فرآوری این محصول نیز در روستای دستجرده استقراریافت.

وی با بیان اینکه، سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی همکاری و تعامل ویژه ای در اجرای این طرح و ارائه تسهیلات داشته اند و تیم تسهیلگری منظومه روستایی نیز ترویج کننده و هماهنگ کننده اجرای این طرح نقش مهمی داشته است.
افزود: برای اولین بار در این شهرستان گلاب گل محمدی با برند روستای دستجرده تولید و روانه بازار می گردد‌.

خواجه ای با بیان اینکه، مطالعات منظومه های روستایی در ۱۷ بخش استان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی با پیشرفت ۱۰۰% به تصویب نهایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسیده است ، ادامه داد: اجرای طرح منظومه در بخش مرکزی طارم از محل اعتبارات ملی در دست اقدام می باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به اینکه، طرح توسعه پایدار منظومه های روستائی با هدف تجمیع توانمندی ‌ها و پتانسیل های موجود در روستاها در زمینه های مختلف به منظور تقویت پایدار روستاها تهیه شده است، تصریح کرد: شناخت ظرفیت ها و محدودیت های توسعه هر روستا از نظر اقتصادی،اجتماعی،عمرانی و فرهنگی از بخش های این طرح است.

خواجه ای ادامه داد: در قالب این برنامه، تعداد ۱۸۲۲ طرح سرمایه گذاری با مشارکت جوامع محلی در سطح روستاهای استان ایجاد می شود که از این تعداد ۱۷۵ طرح قابلیت برندینگ و ۳۷۸ طرح دارای مشخصه کارآفرینی خواهد بود و همچنین برای ۷۰۹۴ نفر زمینه ایجاد اشتغال فراهم می شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ورزشکاران زنجانی به اردوی تیم ملی فوتبال روی میز دعوت شدند
خبر قبلی
سرانه مصرف ماهی زنجانی‌ها ۷.۲ کیلوگرم است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست