بهزیستی در توانمند سازی افراد در معرض آسیب اجتماعی نقشی موثر دارد

بهزیستی در توانمند سازی افراد در معرض آسیب اجتماعی نقشی موثر دارد

مدیر کل بهزیستی استان زنجان در همایش سلامت اجتماعی و ضرورت آن در جامعه با بیان اینکه بهزیستی می تواند در توانمند سازی افراد در معرض آسیب دیده اجتماعی و بازگشت آنان به زندگی سالم نقش موثری داشته باشد افزود :برنامه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی می تواند از مداخلات قضائی , وقوع جرم و قضا زدائی نقش مهمی ایفا کند.
به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان ؛ محمد محمدی با اشاره به اینکه بهزیستی با سه رویکرد اطلاع رسانی و آگاه سازی ؛ پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توانمند سازی جامعه هدف فعالیت می نماید گفت : اهتمام بر آگاه سازی و اطلاع رسانی در زمینه آسیب های اجتماعی از جمله طلاق ؛ اعتیاد ؛ حاشیه نشینی را در دستور کار خود قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه با شتاب گرفتن تحولات محیطی میزان آسیب های اجتماعی نیز افزایش یافته است، افزود: گسترش حاشیه نشینی، طلاق، بیکاری و تورم از جمله عواملی هستند که ضرورت پرداختن به آسیب های اجتماعی در امر پیشگیری و مداخلات را افزون کرده است.
محمدی گفت: مهمترین ویژگی ارائه خدمات بهزیستی تخصصی بودن آن است تا آحاد جامعه هدف بدون محدودیت زمانی و مکانی از خدمات بهره مند شوند.
وی افزود : هدف کلی برنامه کنترل آسیب های اجتماعی کاهش بحران های فردی ؛ خانوادگی و اجتماعی است و در این زمینه طرح‌های مختلفی توسط بهزیستی اجرا می‌شود و اجرای طرح همیاران اجتماعی و پایگاه‌های سلامت اجتماعی از جمله این طرح‌ها است و تاکنون هم موفق عمل شده است.
وی یادآور شد: بهزیستی رویکرد آموزشی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دنبال می‌کند و آموزش پیش از ازدواج، زندگی و خانواده و آموزش مهارت‌های زندگی از جمله این آموزش‌ها است و مهاجرت به شهرنشینی، افزایش حاشیه‌نشینی و روند رو به رشد استفاده فضای مجازی موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه ۵ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند افزود: اورژانس اجتماعی به عنوان راهکاری برای مداخلات اجتماعی در جامعه پیش‌بینی شده و این مهم در کاهش آسیب‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی ایفای نقش می کند.
وی گفت : بهزیستی استان زنجان در دسترس بودن خدمات را در اولویت کاری خود قرار داده است که بدون در نظر گرفتن محدودیت مکان و زمان ارائه خدمات می کند .
گفتنی است : در این همایش با برگزاری پنل تخصصی از ریسک فاکتورهای طلاق توسط اساتید برجسته دانشگاه رونمائی و از فعالان این حوزه تقدیر شد.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شرکت گلرنگ طی ۵ سال ۱۰ نوع محصول مختلف در زنجان تولید می‌کند
خبر قبلی
شورای پنجم و چالشی به نام “شهردار زنجان”
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست