بکارگیری ظرفیت رسانه‌ها برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار فصلی

 بکارگیری ظرفیت رسانه‌ها برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار فصلی

 

 

 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان، با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی مناسب به اقشار مختلف مردم به منظور پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار همچون آنفلوآنزای مرغی، گفت: با استفاده از ظرفیت رسانه ها و صدا و سیمای مرکز استان، می توان بدون ایجاد تشویش در اذهان عمومی، نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی برای پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری های واگیردار فصلی در جامعه اقدام کرد.

 

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فرامرز نیک سرشت در جلسه ویژه پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی در استان زنجان، با اشاره به ضرورت کنترل ورودی های استان با ایجاد پست های بازرسی، اظهار کرد: با همکاری نیروی انتظامی و اداره کل دامپزشکی، می توان نیروهای بازرسی را در مبادی ورودی شهرهای استان مستقر نمود تا ضمن جلوگیری از ورود پرندگان آلوده به استان، با متخلفین برخورد لازم صورت گیرد.
وی به اقدامات پیش بینی شده در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی و پرندگان اشاره کرد و ادامه داد: با معرفی افراد به منظور یادگیری آموزش های لازم و اخذ کارت ضابطین قضایی برای این افراد آموزش دیده با همکاری دادگستری استان، می توان در راستای اِعمال کنترل های لازم، گام برداشت.
این مقام مسئول جلوگیری از تردد کامیون های حمل کود مرغی را از دیگر راهکارهای پیشگیری از شیوع این بیماری در استان برشمرد و گفت: اعتباراتی از محل مدیریت بحران استان نیز برای اِعمال راهکارهای کنترلی و نظارتی، تخصیص و توزیع خواهد شد.
نیک سرشت به اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی در تامین داروهای پیشگیری و درمان بیماری آنفلوآنزا در استان اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه داروهای مورد نیاز و واکسن های آنفلوآنزای فصلی در استان وجود دارد و مواردی از قبیل آموزش بهورزان در خانه های بهداشت روستایی به منظور رصد و پیشگیری از شیوع این قبیل بیماری ها در استان انجام شده است.
وی در ادامه بر ضرورت همکاری شهرداری های تمامی شهرهای استان برای جلوگیری از فروش غیر مجاز پرندگان و طیور زنده تاکید کرد و خواستار تعامل جدی تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط در سطح استان و شهرستان ها در این راستا شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان، همچنین تشکیل ستاد مبارزه با شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی در سطح شهرستان ها را ضروری خواند و افزود: به فرمانداران ابلاغ خواهد شد تا با طرح و پیگیری این موضوع در ستادهای بحران شهرستان ها، نسبت به کنترل و نظارت جدی در این زمینه، اهتمام ویژه داشته ای باشند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
حمایت ‌های جدی از حوزه کتاب و کتابخوانی استان صورت گرفته است
خبر قبلی
فیلم می‌گوید نگه داشتن عشق مهمتر از رسیدن به آن است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست