1. اجتماعی
  2. بیش از ۲هزار سالمند معلول تحت حمایت بهزیستی هستند

کد خبر: 11139

بیش از ۲هزار سالمند معلول تحت حمایت بهزیستی هستند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت با اشاره به تکریم منزلت سالمندان و احترام ویژه آنان از حمایت بهزیستی از ۲هزار و۵۰۰ سالمند معلول زنجانی خبرداد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ محمد محمدی با اشاره به شعار روز جهانی سالمندان  درسال ۲۰۱۹ با عنوان” فرصت های برابر برای تمام سنین”، اظهار کرد: توسعه پایدار ،  بر راهبردهای مقابله و جلوگیری از نابرابری سنی در آینده تمرکز دارد.
وی افزود: طرح توانمند سازی سالمندان در ۳ شهرستان زنجان ،خدابنده و ابهر اجرا می شودکه  در حال حاضر ۱۲۰ سالمند از خدمات این طرح استفاده می کنند
مدیر کل بهزیستی استان زنجان خدمات مراقبت در منزل را یکی دیگر از فعالیت های بهزیستی در زمینه سالمندان معرفی نمود و یادآور شد: بهزیستی از مرکز محوری و نگهداری سالمندان در مراکز شبانه روزی به سمت نگهداری سالمند در خانواده پیش می رود و در این راستا مرکز نگهداری توانبخشی روزانه سالمندان به ۶۰ نفر سالمند بستر گرا خدمات ویزیت در منزل ارائه می دهد.

وی  تامین وسایل کمک توانبخشی در زندگی روز مره و تسهیل دسترسی را از حیطه های اصلی خدمات طرح توانمند سازی به سالمندان بر شمرد و تصریح نمود: آموزش فعالیت های روز مره زندگی ، تامین فن آوری های  کمکی اعم از وسایل کمک توانبخشی در زندگی روز مره بر حسب میزان عملکرد سالانه، ارائه آموزش های لازم در خصوص استفاده صحیح و مناسب از وسایل کمک توانبخشی، آموزش تحرک، جابجائی و مناسب سازی محیط زندگی از دیگر خدمات قابل ارائه در طرح توانمند سازی است.

محمدی تعداد مراکز شبانه روزی ویژه سالمندان را ۲ مرکز در شهرستانهای زنجان و ابهر  عنوان نمود و خاطر نشان کرد : ۲ مرکز روزانه ویژه سالمندان نیز در شهرستانهای زنجان و خدابنده فعال می باشد.

وی با تاکید بر اقدامات موثر برای رفع تبعیض و توانمند سازی و ارتقاء وضعیت اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی سالمندان صرف نظر از سن ، جنس ، ناتوانی ، نژاد و… تصریح نمود : فعالیت های اجتماعی سالمندان در جامعه باید تقویت شود و با اجرای طرح توانمند سازی سالمندان توسط بهزیستی قدمی در راستای افزایش آرامش روان این افراد صورت گرفته شود.

گفتنی است، سوم مهرماه روز سالمند، سلامت و سبک زندگی سالم، روز چهارم روز سالمند، همبستگی در بستر خانواده و جامعه، روز پنجم روز سالمند و سنت های دیرین فرهنگی ، دینی در تکریم منزلت سالمندان ، روز ششم روز سالمند و رفاه اجتماعی و محیط توانمند ساز ، روز هفتم روز سالمند، عدالت و حقوق شهروندی و حمایت های قانونی ، روز هشتم روز سالمندی فعال و مشارکت اجتماعی نام‌گذاری شده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
واژه مقدس شهید حذف شدنی نیست
خبر قبلی
کشف قطعات ظروف سفالی با قدمت عصر تیموریان در ایجرود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست