1. اخبار استان
  2. بیش از ۱۰۷۷ تن عسل در استان زنجان تولید شد

کد خبر: 7396

بیش از ۱۰۷۷ تن عسل در استان زنجان تولید شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان با دو نوع شرایط آب و هوایی یکی از مناطق مستعد پرورش زنبور عسل در کشور محسوب می شود، تصریح کرد: امسال آمارگیری زنبورستان های استان از ۱۴مهر ماه با حضور بیش از ۱۴۰ نفر از کارشناسان پهنه و ادارات امور تولیدات دامی شهرستان ها در سطح استان آغاز و تا ۳ آبان ماه ادامه پیدا کرد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ سید محمدعلی صادقی با اشاره به ثبت نتایج سرشماری در سامانه جامع مدیریت داده های کشاورزی خاطرنشان کرد: طبق سرشماری انجام گرفته استان زنجان داری ۲ هزار و ۲۵۲ زنبورستان است که یک هزار و ۷۳۳ نفر در این زنبورستان ها مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه شغل اصلی ۸۷۰ نفر از بهره برداران استان زنجان زنبورداری است، افزود: بر اساس سرشماری ۱۱۱ هزار و ۶۹۱ کندوی زنبور عسل در استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۲۷۰ کندو بومی و مابقی مدرن بوده است.

صادقی با اشاره به رشد بیش از ۱۵ درصدی تولید عسل استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، از تولید بیش از یک هزار و ۷۷ تن عسل طی سال جاری در استان زنجان خبر داد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: نتایج سرشماری امسال نشان می دهد شهرستان زنجان با ۳۹۳ تن بیشترین و شهرستان ایجرود با ۳۱ تن کمترین مقدار تولید عسل را داشته اند.

وی بیان داشت: عمده نژادهای زنبور عسلی که در استان زنجان پرورش داده می شود نژاد  مدا « Meda »  و نژادهای بومی است و طی سال های اخیر نژادهای اصلاح شده از جمله کارنیولا و کارنیکا نیز توسط زنبورداران مورد استفاده قرار گرفته است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آغاز توزیع مرغ منجمد دولتی با نرخ مصوب در استان زنجان
خبر قبلی
زنجان رتبه ۲۸ کشور در اخذ جرائم راهنمایی و رانندگی را دارد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست