1. اخبار استان
  2. بیش از ۲۸ هزار نفر از مردان زنجانی بیکارند

کد خبر: 7854

بیش از ۲۸ هزار نفر از مردان زنجانی بیکارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه آمار نیروی کار بالای ۱۰ سال استان گویای بیکار بودن بیش از ۲۸ هزارنفر از مردان استان است، گفت: در حال حاضر بیش از ۳۶ هزار نفر از جمعیت فعال استان زنجان بیکار هستند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ محمدرضا یوسفی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان با بیان اینکه بحث اشتغال یکی از موضوعات و دغدغه‌های مهم جامعه در برهه کنونی به‌شمار رفته و اکثر برنامه‌ریزی‌ها در راستای رفع مشکل بیکاری در جامعه است، افزود: در حال حاضر آمار حاکی از آن است که تعداد افراد بیکار جمعیت فعال استان زنجان ۳۶ هزار و ۷۴۹ نفر است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش شده آماری که در حوزه اشتغال ارائه می‌شود، آمار متقنی بوده تا برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد اشتغال نیز منجر به اشتغال پایدار شود، یادآور شد: هم‌اکنون جمعیت فعال ۱۰ ساله و بیشتر شاغل استان زنجان ۳۱۸ هزار و ۲۵۸ نفر است که سهم مردان ۲۶۲ هزار و ۷۱۲ نفر و سهم بانوان از این میزان اشتغال نیز ۵۵ هزار و ۵۴۵ نفر است.

یوسفی با یادآوری اینکه میزان افراد بیکار جمعیت فعال ۱۰ ساله و بیشتر استان نیز ۳۶ هزار و ۷۴۹ نفر است، ادامه داد: سهم مردان از نرخ بیکاری جمعیت فعال ۱۰ ساله و بیشتر استان ۲۸ هزار و ۵۴۶ نفر و سهم بانوان نیز از این آمار ۸۲۰۲ نفر است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های کاربردی بتوانیم این میزان را کاهش دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان در ادامه با اشاره به وضعیت اشتغال استان در حوزه برنامه تکلیفی قانون حمایت از مشاغل در تبصره ۱۶ و قانون بودجه سال ۹۷، خاطرنشان کرد: سهم اشتغال کشور از این قانون ۱۹۳ هزار و ۴۷۷ شغل و سهم استان زنجان نیز ۲۷۷۵ شغل است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تولید بالغ بر ۲۱ تن انواع فرآورده‌های زنبور عسل در استان زنجان
خبر قبلی
حضور علی وقفچی در جمع اعضای کمسیون تلفیق بودجه ۹۸ مجلس
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست