بیماری‌های قلبی و عروقی مهم‌ترین عامل مرگ و میر زنجانی‌ها!

بیماری‌های قلبی و عروقی مهم‌ترین عامل مرگ و میر زنجانی‌ها!

 

 

 

بر اساس آمار ثبت احوال استان در فروردین ماه سال جاری سه دلیل عمده مرگ و میرهای استان بیماری های مهمی بودند که نخستین و بالاترین آن بیماری های قلبی و عروقی بوده است.

به گزارش“همدلی‌زنجان”؛سه دلیل عمده مرگ و میر در استان زنجان طی فروردین ماه سال جاری به ترتیب بیماری های قلبی و عروقی به میزان ۴۴.۶ درصد، بیماری‌های سرطان‌ها و تومورها ۱۱.۱ درصد و بیماری های دستگاه تنفسی ۸ درصد بوده است.

در این آمار چهار واقعه حیاتی استان زنجان در فروردین سال جاری ثبت شده است. مجموع ولادت های استان در فروردین ماه سال جاری یک هزار و ۶۷۶ مورد بوده که ۷۵۸ مورد پسر و ۷۱۲ مورد دختر بوده است. در این بین تعداد ولادت ها در مناطق شهری استان ۹۸۰ ولادت و در روستاها ۴۹۰ ولادت بوده است.

وفات در فروردین ماه سال جاری نیز به میزان ۳۹۶ مورد بوده که ۲۰۹ وفات مرد و ۱۶۸ وفات زن بودند. تعداد فوت شدگان در مناطق شهری بیش تر از مناطق روستایی بوده است.

بیش ترین فراوانی ولادت ها در فرودین سال جاری متعلق به مادران واقع در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال به میزان ۲۸.۵ درصد بوده است. نام های منتخب استان نیز در بین دختران زهرا، فاطمه، بهار، زینب و حلما و نام پسر به ترتیب امیرعلی، ابلفضل، امیرعباس، امیرحسین و علی بوده است.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
جسد نوجوان به قتل رسیده در زنجان کشف شد
خبر قبلی
برای هر زنجانی بیش از یک کتاب در کتابخانه های استان موجود است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست