تامین مواد اولیه واحدهای تولید شمش روی زنجان از معدن مهدی آباد

تامین مواد اولیه واحدهای تولید شمش روی زنجان از معدن مهدی آباد

نیازمند تکنولوژی روز در بخش معدن کشور هستیم

 

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به مشکل تامین مواد اولیه واحدهای تولید شمش روی در استان و کشور اشاره کرد و گفت: تامین مواد اولیه واحدهای تولید شمش روی از معدن مهدی آباد استان یزد در دستور کار قرار دارد؛ به گونه ای که کنسانتره روی برای برخی واحدهای تولیدی از این معدن تامین شود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ مهدی کرباسیان در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان زنجان، یکی از مشکلات حوزه معدن و صنایع معدنی را وضعیت تکنولوژی بکارگیری شده عنوان و اظهار کرد: مطابق با تکنولوژی های روز دنیا، مصرف آب و انرژی در بخش تولید فولاد، ۴۰ درصد کاهش می یابد؛ به گونه ای که استفاده از معادن زیرزمینی به جای فعالیت در معادن رو باز، انجام می شود که این شرایط برای کشور ایران نیز، نیاز جدی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه کشورهای معدنی در سطح دنیا محدود هستند، اظهار کرد: کشور ایران، جزء ۱۵ کشور معدنی دنیا محسوب می شود و استان زنجان نیز جزء استان های معدنی کشور است که دارای ظرفیت های معدنی بسیار مناسبی می باشد.

این مقام مسئول به فعالیت های شرکت ایمیدرو در استان زنجان اشاره کرد و افزود: سازمان ایمیدرو، عملیات اکتشافی در مساحت بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از محدوده های معدنی در استان زنجان را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حوزه معدن و صنایع معدنی در سال های ۹۰-۹۱، صادرات محدودی در کشور وجود داشت، خاطر نشان کرد: در ۷ ماهه سالجاری، میزان صادرات در حوزه فولاد کشور به ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده است. همچنین حجم صادرات آهن اسفنجی در کشور، ۱۵ هزار تن می باشد که با این میزان صادرات، ایران رتبه نخست در دنیا در این زمینه محسوب می شود.

کرباسیان با بیان اینکه ذخایر مواد معدنی در طی سالیان طولانی تشکیل شده و به وجود آمده است، افزود: مواد معدنی، فناپذیر هستند و پیش بینی می شود ارزش برخی مواد معدنی با توجه به کاهش ذخایر آن، با افزایش زیادی همراه باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توسعه صادرات نیازمند ایجاد شرکت های بزرگ صادراتی است، خاطر نشان کرد: تجربه کشورهای موفق در بخش صادرات، نشان داده توسعه و موفقیت در این بخش، نیازمند وجود و فعالیت شرکت های تخصصی بزرگ صادراتی بوده و امیدواریم با حمایت دولت و عزم بخش تولید، وضعیت صادرات کشور همواره رو به توسعه باشد.
وی از حفاری جدید در فلات مرکزی ایران خبر داد و گفت: اخیراً حفاری جدیدی در فلات ایران انجام و منابع غنی آهن نیز کشف شده است که با قطعی شدن میزان ذخایر این محدوده، به نظر می رسد مجموع ذخایر آن با مجموع ذخایر آهنی کشور برابری کند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سازندگان متخلف مسکن‌های مهر حادثه دیده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند
خبر قبلی
بسته بندی محصولات صنایع دستی تحمیل هزینه مازاد نیست
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست