تجربه شهرداری زنجان در مناسب‌سازی معابر به سایر شهرهای استان، منتقل شود

تجربه شهرداری زنجان در مناسب‌سازی معابر به سایر شهرهای استان، منتقل شود

 

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با تاکید بر انتقال تجربیات شهرداری زنجان در امر مناسب ‌سازی معابر شهری به سایر شهرداری ‌های استان، گفت: با توجه به اینکه شهرداری زنجان نسبت به سایر شهرداری ‌های استان پیشگام است، باید علاوه بر کیفی‌ سازی اقدامات شهرداری زنجان، این تجربیات به شهرهای دیگر نیز منتقل شود.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی استانداری زنجان؛ مهرداد سلطانی در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب ‌سازی استان، با بیان اینکه نباید در خصوص مناسب‌ سازی بافت‌ های فرسوده شهر زنجان، منتظر بازخورد بود، اظهار کرد: بازخورد گرفتن، کار درستی است، اما باید اجرای طرح، روال خود را طی کند، چرا که ممکن است برخی اقدامات امروز مورد استفاده قرار نگیرد، اما به‌ تدریج و مرور زمان، جایگاه خود را در شهر پیدا می‌ کند.

وی با بیان اینکه مشکلی از حیث ضوابط و دستورالعمل ‌ها نسبت به مناسب‌ سازی پیاده ‌روهای شهری وجود ندارد، افزود: در این خصوص، وظایف مالکین و ناظرین شهرداری مناطق برای صدور پایان کار در زمینه رعایت شیب طولی و عرضی پیاده‌رو ها و محل استقرار پله‌ ها در دستور العمل ‌های مربوطه، مشخص شده که با پیگیری و رعایت موارد، مشکلی پیش نمی ‌آید.
سلطانی با ابراز خرسندی از افزایش بودجه شهرداری زنجان برای مناسب ‌سازی بافت‌ های فرسوده، تصریح کرد: این مهم باید با کمک دبیرخانه ستاد مناسب ‌سازی و پیگیری سایر شهرداری ‌های استان برای این شهرها نیز محقق شده و مناسب ‌سازی در شهرهای دیگر نیز آغاز شود. ضمنا باید لایه ‌ای، تحت عنوان مناسب‌ سازی به GIS شهرداری زنجان اضافه شود تا گزارش نهایی مناطق مناسب‌ سازی ‌شده در آن مشخص گردد؛ چرا که این اقدام، کمک شایانی به برنامه ‌ریزی ‌های آتی شهرداری می ‌کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با بیان اینکه کمبود امکانات مناسب ‌سازی در شهرهای کوچک، نوعی فرصت است، چرا که توسعه محدود به مناسب ‌سازی شهر کمک می‌ کند، خاطر نشان کرد: علیر‌غم وجود امکانات وسیع، کار مناسب ‌سازی در شهر زنجان دشوار است؛ چرا که مناسب ‌سازی بخش بزرگی از بافت ‌های ساخته ‌شده شهر به زمان و هزینه بالایی نیاز دارد. لذا دبیرخانه ستاد مناسب ‌سازی باید به ‌گونه‌ ای پیگیری کند تا مناسب ‌سازی قبل از توسعه شهرهای کوچک، انجام شود.
این مقام مسئول در خصوص مناسب ‌سازی ورودی بانک ‌ها در شهرستان ‌ها ابراز کرد: ضروری است تا صدور دستور مناسب ‌سازی شعب بانک به فراخور وسعت و جمعیت شهرستان ‌ها از مدیریت شعب هر یک از بانک ‌ها در استان، پیگیری شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از اقدامات فیزیکی، ریشه در فرهنگ جامعه دارد، گفت: برای مثال نرده ‌کشی پارک ‌ها در گذشته جهت تعطیلی پارک ‌ها در آخر شب و ارتفاع زیاد جداول از سطح خیابان ‌ها جهت جلوگیری از ورود وسایل نقلیه به پیاده‌ رو ها، نمونه ‌ای از این موارد است که ریشه در فرهنگ جامعه داشته و نتایج آن امروز در کالبد و فیزیک شهر ها مشاهده می ‌شود. لذا تغییر فرهنگ و نوع نگاه به جامعه، موجب اصلاح این اقدامات و بهبود وضعیت مناسب ‌سازی شده و بسیاری از مشکلات شهری، مرتفع می ‌شود.
سلطانی با اشاره به اصلاح و بازنگری قانون جامع حمایت از معلولین و اضافه شدن تضامین اجرایی به این قانون، افزود: در این خصوص دستگاه ها باید پس از اصلاح قانون بر حسب وظیفه و الزام که جنبه تشویقی و تنبیهی نیز می ‌تواند داشته باشد، با جدیت بیشتری به وظایف خود عمل کنند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
خدمات شهری در منطقه یک زنجان عادلانه توزیع می‌شود
خبر قبلی
رای های سفید مانع انتخاب رئیس هیئت کوهنوردی زنجان شد!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست