1. اخبار استان
  2. تحریم‌ها لطمه بزرگی به وضعیت بهره‌وری در کشور وارد کرد

کد خبر: 2082

تحریم‌ها لطمه بزرگی به وضعیت بهره‌وری در کشور وارد کرد

تحریم‌ها لطمه بزرگی به وضعیت بهره‌وری در کشور وارد کرد

توان کارشناسی دستگاه‌های اجرایی در بهره‌وری پایین است

 

 

 

 

 

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران به وضعیت بهره‌وری در کشور طی سال های گذشته اشاره کرد و گفت: تحریم‌ها لطمه بزرگی به وضعیت بهره‌وری در کشور وارد کرده، به گونه‌ای که در سال های ۹۰ تا ۹۲ شاهد کاهش میزان بهره‌وری در کشور به واسطه تحریم‌ها بوده‌ایم.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، رویا طباطبایی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان، با بیان اینکه آموزش عالی کشور نیازمند تحول است، اظهار کرد: وضعیت بهره وری منابع انسانی را باید در دانشگاه های کشور جست و کرد و دانشگاه‌های کشور در این راستا باید تغییر ماهیت بدهند.

وی افزایش بهره وری در کشور را نیازمن عوامل مختلف برشمرد و افزود: باید بر روی تمامی عوامل موثر در بهره وری کشور کار کرد و بهره وری نیروی انسانی مهم ترین مولفه حوزه بهره وری محسوب می شود، چرا که نیروی انسانی کارآمد را نمی توان وارد کرد اما می توان تجهیزات و سرمایه وارد کشور شود.

رئیس سازمان ملی بهره وری با بیان اینکه افزایش شاخص بهره وری در قوانین و اسناد بالادستی کشور مورد تاکید قرار گرفته است، یادآور شد: تاکیدات و توصیه های زیادی برای بهره وری در کشور صورت گرفته اما متاسفانه در عمل شاهد اقدامات مناسب و موثری برای افزایش آن نبودیم.

وی نبود نیروی متخصص در حوزه بهره وری را یکی از عوامل بازدارنده مهم در این راستا برشمرد و خاطرنشان کرد: توان دستگاه های اجرایی در بخش کارشناسی برای حوزه بهره وری پایین بوده و نیازمند تقویت بدنه کارشناسی و فنی دستگاه ها در این حوزه هستیم.

طباطبایی به بهره وری نیروی انسانی در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: ریشه وضعیت بهره وری کشور در آموزش عالی و آموزش و پرورش است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سه سال اخیر عملکرد اقتصاد کشور در بهره وری اقتصاد خرد و کلان مناسب بوده است، افزود: الگوی بومی بهره‌وری در کشور طی شهریورماه سال جاری تدوین شد و هفت برنامه مختلف برای افزایش شاخص بهره وری در اقتصاد کشور تهیه شده است.

وی به برخی ضعف های آماری در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در مقطعی از تاریخ کشور شاهد قوی‌ترین ارزیابی‌های آماری بودیم که متاسفانه امروز دچار مشکلاتی در این بخش هستیم و برخی اطلاعات آماری مربوط به استان‌ها در کشور وجود ندارد.

طباطبایی با بیان اینکه آمار تولید ناخالص داخلی استانی در کشور تهیه نمی شود، خاطرنشان کرد: تهیه برخی شاخص های اقتصادی برای استان ها در کشور آغاز شده که بعد از موفقیت آمیز بودن آن در سایر استان های کشور نیز عملیاتی می شود.

رئیس سازمان ملی بهره وری بر اهمیت ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در کشور تاکید کرد و گفت: الگوهای مقاوم سازی اقتصاد در کشورهای دیگر نیز وجود دارد، اما متناسب با شرایط و ساختار اقتصادی آن کشورها تنظیم شده بود که کارایی لازم برای عملیاتی شدن در کشور را نداشت.

وی با بیان اینکه کشور ایران نیازمند الگوهای بومی برای مقاوم سازی اقتصاد کشور است، افزود: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی متناسب با ساختار و وضعیت اقتصادی کشور تهیه شده و انعطاف لازم برای عملیاتی شدن در بازه های زمانی مختلف متناسب با اقتضائات زمانی را دارد.

طباطبایی استان زنجان را استانی توانمند در اقتصاد و عرصه علمی برشمرد و تاکید کرد: استان زنجان می تواند متناسب با ساختار اقتصادی خود الگوهای لازم برای مقاوم سازی اقتصاد خود را بازتعریف کرده و مشخص کند با چه رویکردی می تواند سهم بیشتری از تولیدناخالص داخلی کشور داشته باشد.

رئیس سازمان ملی بهره وری به فعالیت ۲۴ ساله این سازمان در کشور اشاره کرد و یادآور شد: این سازمان طی زمان فعالیت خود مدیران زیادی به خود دیده و زیرمجموعه بخش های مختلف در نظام اداری کشور شده است که عمر آن در قیاس با کشورهای توسعه یافته پایین بوده، به گونه ای که در کشور کره عمر این سازمان ۶۰ سال است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
لازمه حرکت پرشتاب کشور برای توسعه “بهره‌وری” است
خبر قبلی
ضرورت تعریف واقعی از بهره‌وری نیروی انسانی در کشور
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست