1. اخبار استان
  2. تحقق اشتغال بخش IT استان زنجان رضایت بخش نیست

کد خبر: 1471

تحقق اشتغال بخش IT استان زنجان رضایت بخش نیست

تحقق اشتغال بخش IT استان زنجان رضایت بخش نیست
سهم درآمدهای استانی سال ۹۷ از هم اکنون مراقبت شود

 

 

 

استاندار زنجان به گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص ایجاد ۹۰ هزار شغل در بخش آی‌تی کشور اشاره کرد و گفت: تحقق اشتغال بخش IT استان زنجان رضایت بخش نبوده و از ظرفیت این بخش بهره ای نبرده‌ایم.

 

 

به گزارش همدلی‌زنجان؛ اسداله درویش امیری در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارش از ایجاد اشتغال در بخش ICT و IT کشور ارائه کرده است، اظهار کرد: زمینه و ظرفیت لازم در استان برای تحقق اشتغال بخش آی تی فراهم است و مطابق با تفاهم نامه منعقد شده در زمان استاندار سابق مدیران متولی پیگیری و موفقیتی در این بخش نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه ظرفیت ایجاد اشتغال در بخش ICT و IT بالا بوده و باید مورد توحه باشد، افزود: این بخش ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال در کشور داشته و برخی استان های کشور موفقیت‌های خوبی در این بخش داشته‌اند که باید در استان مورد توحه قرار گیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در حوزه اشتغال فراگیر باید تلاش های زیادی صورت گیرد، یادآور شد: گرچه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی متولی این حوزه اشتغال شناخته می شود، اما تمامی دستگاه های متولی همچون صنعت، معدن و تجارت، بخش کشاورزی و خدمات باید همت لازم را داشته باشند.

وی به رخدادهایی که در خصوص درآمدهای استانی و میزان رشد آن در لایحه بودجه سال جاری اشاره کرد و گفت: از اواخر تیر و مردادماه تدوین لایحه بودجه سال ۹۷ مورد توجه سازمان ها و وزارتخانه های مرکزی قرار می گیرد که سازمان برنامه و بودجه، دستگاه های متولی و اجرایی استان از هم اکنون نسبت به سهم درآمدهای استانی مراقبت لازم را انجام دهند.

درویش امیری با بیان اینکه در سال گذشته مدیریت استان بعد از تصویب و گنجاندن سهم رشد ۲۸ درصدی اختیاری برای تغییر سهم درآمدهای استانی در لایحه بودجه را نداشت، افزود: تغییر این مصوبات در مراحل دیگر همچون مجلس دشواری های زیادی دارد که مدیران استانی در زمان تصویب آن اقدامات لازم را صورت دهند.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد نسبت به رویکرد مرکز نسبت به اختصاص اعتبارات برای دستگاه ها اجرایی روشن گری لازم را انجام داده و مشخص کند تخصیص اعتبارات بر اساس عملکرد و اسناد دستگاه ها بوده و یا نسبت به سهم منابع تخصیصی ملاک عمل قرار می گیرد.

وی به ظرفیت های موجود در لایحه بودجه سال جاری برای دستگاه های مختلف اجرایی استان اشاره و خاطرنشان کرد: استفاده از سهم اعتبارات ملی هنر مدیریتی دستگاه های اجرایی استان بوده و قضاوت در خصوص عملکرد آن ها با توجه به تلاش صورت گرفته در جذب این اعتبارات انجام می شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ضرورت توجه مدیران استانی به ظرفیت‌های مغفول مانده لایحه بودجه ۹۶
خبر قبلی
کشف اشیای عتیقه پیش از اسلام از قاچاقچیان در ایجرود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست