1. اخبار شهرستان
  2. تحقق ۶۰ درصدی بودجه شهرداری زنجان!

کد خبر: 2657

تحقق ۶۰ درصدی بودجه شهرداری زنجان!

 

بودجه عمرانی شهرداری زنجان تنها ۲۲ درصد محقق شده است!

تحقق ۶۰ درصدی بودجه شهرداری زنجان

 

 

 

 

 

 

مجموع بودجه پیش بینی شده شهرداری زنجان برای سال جاری ۲۸۵ میلیارد تومان البته با احتساب مبلغ پیش بینی شده برای پروژه سبزه میدان بوده است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ اگر ۷۵ میلیارد تومان بودجه لحاظ شده سبزه میدان را از مجموع اعتبارات پی بینی شده کسر کنیم؛ مبلغ نهایی ۲۱۰ میلیارد تومان خواهد شد.

از میزان ۲۱۰ میلیارد تومان برای ۶ ماهه سال جاری باید ۱۰۵ میلیارد تومان محقق شود تا بودجه در نیمه سال به صورت کامل محقق می شده است. مطابق با اطلاعات موجود در نیمه نخست سال جاری تنها ۶۴ میلیارد تومان از بودجه شهرداری محقق شده که معادل ۶۰ درصد مجموع بودجه شهرداری زنجان بوده است.

درصد تحقق بخش‌های مختلف در بودجه پیشنهادی شهرداری زنجان بسیار قابل تامل است، چرا که در بخش جاری(اداری) برای نیمه نخست سال به میزان ۱۳ میلیارد و ۴۱۹ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده که ۸۵ درصد محقق شده و میزان تحقق ریالی آن ۱۱ میلیارد و ۳۷۴ میلیون تومان بوده است.

هزینه های جاری در بخش شهری ۳۷ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان برای ۶ ماهه سال جاری پیش بینی شده که میزان تحقق آن ۳۲ میلیارد و ۵۵۷ میلیون تومان بوده که ۸۶ درصد محقق شده است.

نکته قابل تامل اینکه در بخش عمرانی که مهم ترین بخش در توسعه شهر و قضاوت عموم شهروندان خواهد بود میزان اعتبار پیش بینی شده برای نیمه نخست سال ۹۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بوده که تنها ۱۹ میلیارد و ۷۸۰ میلون تومان به میزان ۲۲ درصد محقق شده است!

وقتی در بخش هزینه جاری میزان تحقق کامل نبوده یعنی بخشی از پرسنل شهرداری حقوق خود را کامل دریافت نکرده اند و این نهاد عمومی غیردولتی در تامین هزینه پرسنلی با مشکلاتی مواجه است.

وقتی شهرداری زنجان در نیمه نخست سال تنها ۱۹ میلیارد تومان فعالیت عمرانی داشته یعنی عملا کم تر از یک سوم وظایف عمرانی تعریف سال جاری را در نیمه نخست سال که فصل کاری بوده انجام داده است و این وضعیت یک شرایط بغرنج و فاجعه آمیز است!

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
وظیفه پلیس راهنمایی و رانندگی صرفا جریمه کردن نیست
خبر قبلی
بانوی عکاس زنجانی، برگزیده دو جشنواره ملی شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست