تحقیق و تفحص از تمامی بخش‌های شهرداری زنجان انجام می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به موضوع مطرح شده در خصوص تحقیق و تفحص از برخی سازمان های شهرداری، گفت: بحث تحقیق و تفحص وظیفه ذاتی شورا بوده و رویکرد شورا تحقیق و تفحص از تمامی بخش‌های شهرداری زنجان برای بررسی عملکردها است.

احمد نصیری در گفت‌و‌گو با همدلی‌‌زنجان” با باین اینکه اگر دو سوم اعضای شورا خواستار تحقیق تفحص باشند طبق قانون در اولین فرصت کمیته تحقیق و تفحض شکل می گیرد، اظهار کرد: شورا ناظر بر عملکرد مالی و اداری شهرداری است و اگر این تحقیق و تفحص از یک بخش و سازمانی صورت گیرد به نفع مردم است. اگر تاکنون تحقیق و تفحصی نشده قصور شورا بوده است.

وی با اشاره به اینکه این تحقیق و تفحص هیچ سازمانی مدنظر نیست، افزود: در مرحله نخست سه سازمان فرهنگی،سیما و منظر و عمران و بازآفرینی شهری مطرح شده و به رئیس شورا درخواست داده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه اگر بیرون گفته شود که این تحقیق و تفحصی به منزله مسئله‌دار بودن سازمان خاصی است، درست نیست، یادآور شد: تحقیق و تفحص به معنی وجود مسئله و مشکل خاصی نیست. برای یقین پیدا کردن بکارگیری درست نیروها، هزینه کرد ها و… باید تحقیق و تفحص صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون از سازمان ها تحقیق و تفحص صورت نگرفته و در این راستا کوتاهی شده است، افزود: نه اینکه مسئله ای باشد اما در راستای نظارت باید رویکرد قوی داشت. یکی از ابزارها در حوزه نظارت تحقیق و تفحص است.

نصیری با بیان اینکه تمامی اعضای شورا در خصوص تحقیق و تفحص ها موافق هستند، خاطرنشان کرد: این سه سازمان که مطرح هستند هر ۹ عضو شورا موافق تحقیق و تفحص هستند. تمامی سازمان ها خواهند بود. اما نمی توان همزمان اینکار را کرد. نمی شود تمام سازمان ها را یکجا انجام داد اما هر سازمان و بخشی که نیاز باشد به ترتیب انجام می شود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص مسائل مطرح شده در خصوص استیضاح شهردار زنجان نیز گفت: تاکنون موضوع استیضاح شهردار توسط هیچ عضوی از اعضای شورا مطرح نشده است. این تحقیق و تفحص ها هم ارتباطی با شهردار ندارد. شهردار زیر نظر شورا کار می کند و منتخب شورا است. اگر قصوری در عملکردها باشد شورا موظف است ورود کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که تمامی اعضای شورا بر توسعه پروژه های عمرانی شهر اتفاق نظر دارند و یادآور شد: اتفاق نظر زیادی در خصوص تحقق پروژه های عمرانی شهر بین تمامی اعضای شورا وجود دارد. شهردار و شورا هم اگر مسائلی دارند، سوال و تذکری دارند، طبیعی است. اگر این موارد نباشد باید شک کرد. شاید بعضا سوالات تندی هم بشود امام دلیل بر ضعف شهردار و… نیست. وظیفه ذاتی شورا ورود به زوایای تاریک است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سامانه بارشی از دوشنبه وارد استان می شود
خبر قبلی
۸۰ درصد موقوفات منفعتی هستند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست