1. اجتماعی
  2. تدوین اساسنامه مساجد در استان زنجان

کد خبر: 18579

‍ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبرداد؛

تدوین اساسنامه مساجد در استان زنجان

‍ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از تدوین اساسنامه مساجد برای اصلاح امور این اماکن مقدس خبر داد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی از تدوین اساسنامه مساجد در استان خبر داد و گفت: این اساسنامه با هدف استفاده بهتر از مساجد تدوین شده است. رونق‌بخشی و افزایش کارایی و شکوفایی هرچه بیشتر مساجد، برقراری روح وحدت و تعاون بین ارکان مدیریت مردمی مساجد، تقویت جنبه‌های معنوی، انقلابی، تعلیمی و تبلیغی مساجد با حفظ هویت مردمی از اهداف تدوین این اساسنامه است.

وی افزود: حفظ قداست، سلامت و امنیت مساجد و دور ماندن از منازعات بیرونی، هماهنگی و هم‌افزایی نهادهای مرتبط با مساجد، ساماندهی و اصلاح رویه‌ها و نظام‌های مدیریت مساجد نیز از دیگر اهداف اساسنامه مساجد است.

‍ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان یادآور شد: برنامه‌ریزی برای جلب مشارکت مردم و ارگا‌‌ن‌ها و تامین نیازمندی‌های مساجد و برنامه‌ریزی برای آموزش ائمه جماعات، هیئت امنا و نیروهای فعال مسجد از جمله اقداماتی است که در قالب این اساسنامه انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شورای سیاست‌گذاری مساجد شامل نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل اوقاف زنجان، فرمانده سپاه استان، مدیر ستاد اقامه نماز، رئیس کانون‌های فرهنگی استان، نماینده تام‌الاختیار اوقاف و سازمان تبلیغات، نماینده ائمه جماعات است.

حجت‌الاسلام کرمی تصریح کرد: تاسیس و انحلال مرکز رسیدگی به امور مساجد، تدوین و اصلاح اساسنامه مرکز رسیدگی، رونق بخشی به افزایش کارآیی و شکوفایی هر چه بیشتر مساجد، تبیین جایگاه مسجد به عنوان مهمترین و اصلی ترین پایگاه دین، معنویت و اخلاق اسلامی، برقراری روح وحدت، تعاون و تعهد بین گروه‌های جامعه، شناساندن اهمیت و نقش مساجد در حیات اجتماعی جامعه، جلب و جذب مشارکت‌های مردمی و احیا و تقویت اندیشه اسلامی در جامعه و اعتلای فرهنگ غنی اسلامی از جمله فعالیت‌هایی است که این شورا انجام خواهد داد.

وی از وجود ۱ هزار و ۴۰۰ مسجد در استان زنجان خبر داد و افزود: از زمان اجرای طرح تعطیلی‌های کرونایی مساجد فقط برای گفتن اذان باز است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تنها استانی هستیم که مرغ را با قیمت تنظیم بازار توزیع می کنیم
خبر قبلی
جهاد کشاورزی زنجان موظف به تامین مرغ مورد نیاز استان به قیمت مصوب است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست