1. اخبار استان
  2. تدوین استاندارد ماهی سالم توسط شیلات استان زنجان

کد خبر: 1633

تدوین استاندارد ماهی سالم توسط شیلات استان زنجان

تدوین استاندارد ماهی سالم توسط شیلات استان زنجان

معرفی ماهی تولیدی استان زنجان به عنوان ماهی سبز

 

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی از تدوین استاندارد ماهی سالم توسط شیلات استان برای نخستین بار در کشور خبر داد.

 

به گزارش همدلی زنجان، محمود صیاد بورانی با بیان اینکه طبق هماهنگی های به عمل آمده با سازمان شیلات ایران، مقرر شده شیلات استان زنجان راسا نسبت به تعریف استاندارد ماهی سالم اقدام کند، اظهار کرد: این کار از بهمن ماه سال گذشته در استان آغاز شده تا بتوانیم کیفیت ماهی سالم تولیدی آبزی پروران استان را به متقاضیان سراسر کشور معرفی کنیم. عمده ماهی تولیدی در مزارع پرورش ماهی استان زنجان به دلیل عدم استفاده از آنتی بیوتیک و سایر داروها به عنوان ماهی سالم شناخته می شود، لذا از بهمن ماه سال گذشته پیگیری های لازم برای تعیین استاندارد ماهی سالم از طریق مجامع علمی بین المللی، سازمان شیلات ایران و اداره کل دامپزشکی استان به عمل آمده که تاکنون استانداردی در این زمینه تدوین نشده است.

وی به معیارها و نحوه تعیین استاندارد ماهی سالم اشاره و خاطرنشان کرد: از موارد مهمی که در تدوین استاندارد ماهی سالم مورد توجه قرار می گیرد، آنالیز بافت ماهی حداقل سه مرحله در طول دوره پرورش توسط آزمایشگاه های معتبر دامپزشکی استان و عدم وجود هورمون، آنتی بیوتیک و سایر داروهای غیر مجاز در گوشت یا بافت ماهی است.

بورانی عنوان کرد: هر آبزی پروری در استان زنجان که بخواهد ماهی تولیدی خود را به عنوان ماهی سالم و سبز معرفی کند می‌بایست قراردادی را با اداره کل دامپزشکی استان منعقد کرده و هزینه آزمایشگاه های مربوطه را پرداخت کند تا پس از بازدید مشترک  شیلات، دامپزشکی و استاندارد استان آزمایش های لازم بر روی ماهی تولیدی آن ها انجام شود.

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه انجام هرگونه آزمایش بر روی ماهیان تولیدی، بدون هماهنگی با آبزی پرور خواهد بود، افزود: پس از انجام آزمایشات لازم، در صورتی که ماهیت ماهی تولیدی به عنوان ماهی سالم شناخته شد، آبزی پرور می تواند محصول خود را با عنوان ماهی سالم یا ماهی سبز با قیمتی دو تا ۳ هزار تومان بالاتر از متوسط قیمت معمول در بازار عرضه کند.

وی بیان داشت: با تدوین استاندارد برای ماهی سالم به دنبال آن هستیم تا ماهی تولیدی استان زنجان به عنوان ماهی سالم و با قیمتی متفاوت در بازار سراسر کشور به فروش برسد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری در شرکت ایریکوی ابهر
خبر قبلی
زنجان در حوزه آی‌تی و انرژی ظرفیت سرمایه گذاری بالایی دارد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست