1. اخبار استان
  2. تراز منفی تجاری ریزش نیروی کار را در پی دارد

کد خبر: 812

تراز منفی تجاری ریزش نیروی کار را در پی دارد

تراز منفی تجاری ریزش نیروی کار را در پی دارد

ضرورت بازتعریف وظایف مناطق آزاد

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد می تواند شاخص های اشتغال در کشور را تقویت کند، گفت: بی توجهی به رسالت مناطق آزاد، اقتصادی وابسته به واردات، رشد قاچاق کالا و ریزش نیروی کار را به همراه خواهد داشت.

به گزارش همدلی زنجان به نقل از خانه ملت، محمد عزیزی با تاکید بر ضرورت بازنگری در قانون مناطق آزاد با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: در حال حاضر بسیاری ار مناطق آزاد کشور درگیر واردات صرف شده و از رسالت اصلی خود دور شده اند که این زیبنده اقتصاد ما نیست.

نماینده مردم ابهر، خرم دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تراز تجاری مناطق آزاد کشور باید با برنامه ریزی مشخص و نظارت دقیق مثبت شود، افزود: اینکه مناطق آزاد بیشتری در کشور ایجاد شود اما کمکی در راستای بهبود وضعیت اقتصادی ما نکند عایدی به همراه نخواهد داشت.

وی با اشاره به لایحه دولت در خصوص افزایش مناطق آزاد در کشور، تصریح کرد: انتظار می رود همزمان با افزایش مناطق آزاد در کشور سازوکار مشخصی مراودات تجاری در این مناطق را ساماندهی کرده و اقتصاد مقاومتی را محقق کند.

مناطق آزاد با انواع معافیت ها و تسهیلات محل مناسبی برای رشد فعالیت های مولد اقتصادی است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مناطق آزاد موجود در کشور با انواع معافیت ها و تسهیلات محل مناسبی برای رشد فعالیت های مولد اقتصادی است، گفت: مهم ترین مزیت وجود مناطق آزاد ایجاد اشتغال است که اگر در سایه واردات صرف و قاچاق کالا نادیده گرفته شود رسالت این مناطق زیرسوال رفته است.

عزیزی با اشاره به آمار بیکاری در کشور، افزود: استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد می تواند شاخص های اشتغال در کشور را تقویت کند در غیر این صورت هر روز شاهد ریزش نیروی کار و تبعات بیشمار رشد آمار بیکاری خواهیم بود.

سیاست گذاری صحیح ؛ راهکاری برای عملیاتی شدن رسالت مناطق آزاد 

این نماینده مردم در مجلس دهم، سیاست گذاری صحیح را راهکاری برای عملیاتی شدن رسالت مناطق آزاد خواند و گفت: با انجام صحیح وظایف مناطق آزاد افزایش تجارت با کشورهای مختلف را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: دولت باید در بحث مبارزه با قاچاق در مناطق آزاد برنامه مشخصی داشته و با اعمال تبیه های متناسب انجام مراودات تجاری را در مسیر صحیح خود دنبال کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: گزارش دهی دوره ای دولت به مجلس در خصوص مناطق آزاد موجود در کشور در بحث عملکرد آن ها می تواند شفاف سازی در اقدامات را به دنبال داشته باشد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
برخی با حضور حداکثری مردم در انتخابات مشکل دارند
خبر قبلی
چالش آسفالت در معابر شهری زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست